برگزاری مجمع عالی بسیج در همدان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ ایوب حضرتی در  نشست خبری با خبرنگاران ابتدا بابیان اینکه صداو سیما باید جلسات موافقین و مخالفین برجام را دوباره پخش کند تا مردم در جریان گفت و گوی منتقدین این مهم باشند گفت: تاریخ درباره سیمان(توان)قضاوت خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی همچنین با بیان اینکه بهترین مرجع را برای تدوین سیاست های خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران مقام مرجع می دانیم تصریح کرد: امید است دولتمردان به رهنمود ها و سیاست های رهبر در تمام  سیاست ها بخصوص سیاست خارجی نگاه ویژه ای داشته باشند.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره برگزاری مجمع عالی بسیج در ۲۷مهرماه  گفت: این مجمع با هدف کمک به کار آمدی نظام و دستگاه های اجرایی و مطالبه گری دلسوزانه از مسئولین اجرایی در استان برگزار خواهد شد.

,

 

,

حضرتی با اشاره به اینکه این مجمع دارای دو وظیفه اساسی از جمله شناخت مسئله و چالش ها در استان و همچنین ارائه راهکار های همان مشکلات است اظهار کرد: ماهیت مجمع بسج هر استان ماهیتی بسیجی است بطوریکه مجمع بسیج استان با پشتیبانی نهاد مقدس سپاه کارها و جلساتی را برگزار می‌کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مجمع بسیج استان  از یک نفر به عنوان رئیس،فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) به عنوان نایب رئیس و حجت‌الاسلام شعبانی نایب رئیس، فرخی و حسنی دو نفر از پیشکسوتان بسیجی به عنوان بازرس و فرمانده تشکلیل می‌شود خاطر نشان کرد: مجمع بسیج استان یک ساختار رسمی در سپاه نیست بلکه متشکل از نخبگان بسیجی است.

,

 

,

وی همچنین با بیان اینکه مجمع بسیج استان از ۱۰کارگروه تخصصی تشکیل شده است و هر کدام از جلسات کارگروه ها نیز یک پرسه آزاد اندیشی است خاطر نشان کرد: اعضای این کارگروه نخبگان بسیجی دارای تخصص هستند.

,

 

,

وی به ۱۰کارگروه تخصصی اشاره کنند و از جمله آن ها راکارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت، تولید و صنعت، کشاورزی و آب، علمی و فناوری، دفاعی و امنیتی، تعلیم و تربیت و بانوان و خانواده دانست.

,

 

,

وی همچنین افزود: در این راستا نیز یک کارگروه تخصصی خاص با موضوع مسجد محوری  تشکیل ودر جلسه های مجمع عالی بسیج عملکرد خود را ارائه خواهد کرد.

,

 

,

وی همچنین به برگزاری کارگروه خاصی در خصوص «مسجد تراز انقلاب اسلامی» اشاره کرد  و گفت: توجه به فعالیت‌ها و گرایش فعالیت‌های بسیج در مسجد در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

,

 

,

وی تعبیر مجمع بسیج استان را مجلس شورای اسلامی در استان دانست و اظهار کرد: در های ورودی برای شرکت در جلسات کارگروه و جلسات بسیج برای تمام منافقین بسیج ، سپاه و نظام باز است و تنها با مخالفات بسیج مخالف هستیم.

,

 

,

وی همچنین با اعلام اینکه دو موضوع در مجمع بسیج استان مطرح خواهد شد  عنوان کرد:سیاست‌های کلی خانواده طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که توسط دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده از موضوعات اصلی جلسه مجمع بسیج استان است.

,

 

,

وی در ادامه نیز به طرح موضوع تربیتی اخلاقی در مجمع بحث سیاست‌های کلی خانواده در مجمع بسیج استان در روز پنج شنبه در مجتمع انصار اشاره کرد.

,

 

,

حضرتی به ساختار مساجد کنونی اشاره کرد و گفت: مساجد به عنوان قدیمی ترین نهاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نه در سطح استان بلکه در سطح کشور دچار غفلت شده است.

,

 

,

دبیر مجمع بسیج استان با بیان اینکه در این مجنع به دنبال دستیابی به موضوع مسجد تراز اسلام هستم خاطر نشان کرد: علت توجه به این موضوع اولویت هایی است که سیاست سازمان بسیج در خصوص مسجد محوری تدبین کرده است.

,

 

,

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه تمام شاخصه های خوبی که در مساجد باید وجود داشته باشد در معماری های مساحد جدید رعایت نمی شود گفت: علاوه بر اینکه مساجد از معماری اسلامی دور شده اند علت این موضوع را عدم همسویی و همگرایی متولیان آن دانست.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در برگزاری مجمع بسیج استان از ۳۰نفر از نخبگان اقشار بسیجی و نخبگان شهرستانی تجلیل بعمل خواهد آمد گفت: از این تعداد ۲۱نفر اقشار بسیجی دانش آموزی و پیشکسوتان و ۹نفر نیز نخبگان انقلابی هستند.

,

 

,

وی پایه و کار نظام را نخبگان انقلابی دانست و گفت: امید است در ادامه نیز نظام جمهوری اسلامی را هم یاری کنند.

,

 

,

وی همچنین رسالت برگزاری این مجمع را ارائه طرح ویافتن راهکارهای آن دانست.

,

 

,

وی با اشاره به کاهش نرخ رشد یادآور شد: در این راستا جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و در بحث اشتغالزایی فارغ التحصیلان برگزار و طرح هایی نیز ارائه شده است.

,

 

,

دبیر مجمع بسیج استان با تاکید براینکه نتاسفانه فرهنگ کار گروهی در جامعه خوب تدبین نشده است است گفت: این به نظام آموزشی بر میگردد.

,

 

,

وی در پایان عدم مشارکت مسئولین اجرایی و عدم بودجه و پشتیبانی بودجه ای را از مشکلات خاص برای اجرا نشدن طرح های بسیج عنوان کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
دبیر مجمع بسیج استان از برگزاری مجمع عالی بسیج در پنج شنبه ۲۷ مهرماه در با حضور نخبگان بسیجی در همدان خبر داد.