برداشت ۱۲۰ هزار تن سیب از باغات شهرستان میانه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون مدیر کل و رئیس مدیریت جهاد کشاورزی میانه در گفتگو با خبرنگار میانا، از برداشت ۱۲۰ هزار تن محصول سیب در میانه طی سال جاری خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

جلال رحیم زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷۰۸ هکتار از اراضی شهرستان میانه مربوط به باغات سیب است، افزود: در حال حاضر سیستم آبیاری در نیمی از این اراضی بصورت قطره ای می باشد.

,

وی همچنین از نصب ۶ دستگاه ضد تگرگ در منطقه خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک ۴ دستگاه دیگر به منظور جلوگیری از خسارت های ناشی از بارش تگرگ  در منطقه نصب و به کار گیری خواهد شد.

,

رحیم زاده با اشاره به فعالیت ۵ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۰ هزار تن در شهرستان میانه، خاطرنشان کرد: کار ساخت ۲ واحد سردخانه دیگر نیز با ظرفیت ۱۰ هزار تن در حال اجراست.

,

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن برداشت سیب از باغات این شهرستان با حضور فرماندار ویژه و نماینده شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی و محلی بصورت نمادین در روستای اشلق بخش کندوان خبر داد.

,

وی گفت: در این مراسم که با شرکت یکی از باغداران بخش کندوان میانه برگزار شد، ضمن معرفی توانمندی‌های شهرستان در خصوص تولید سیب با کیفیت عالی بر لزوم برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت صادرات این محصول و به وجود پتانسیل‌های این بخش در رابطه با احداث سردخانه و صنایع تبدیلی، سورتینگ و بسته‌بندی توسط کارشناسان و مسئولین مربوطه اشاره و نیز توصیه های فنی و علمی توسط کارشناسان واحدهای تخصصی به باغداران منطقه ارائه شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی میانه، از آغاز کار برداشت سیب در بیش از شش هزار هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.