بررسی میدانی پرونده‌ ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران با حضور ارزیابان یونسکو
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلیبر خبر، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی استان، مرتضی آبدار امروز صبح روز دوشنبه ۲۴ مهر در آغاز سومین روز سفر ارزیابان یونسکو به تشریح برنامه و اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت جهانی جنگلهای ارسباران افزود: دکتر استرهام لندن برگو، متخصص گیاه شناسی و دکتر فیصل ابو عزالدین، متخصص مناطق حفاظت شده در بدو ورود به کلیبر با استقبال رسمی مقامات محلی، مؤسسات گردشگری، سازمان‌های مردم نهاد و عموم مردم، کار خود را آغاز نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلیبر خبر,

وی تشریح کرد: ارزیابان سازمان یونسکو در نخستین روز از بازدید میدانی خود در منطقه، از پارک‌های ملی شاه حیدر و آنزا بازدید کردند. این متخصصان در جریان بازدیدهای روز اول در شهرستان کلیبر، طی گفت و گو با ساکنین روستاهای محدوده، مواردی نظیر حفظ معماری، پارامترهای فرهنگ، زندگی اصیل روستایی و اهمیت آن در ثبت جهانی را اشاره کردند.

,

آبدار بیان کرد: علاوه بر بازدید های صورت گرفته، ارزیابان یونسکو با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مشاوران طرح پرونده ثبت جهانی ارسباران به منظور بررسی ویژگی‌های منحصر به ‌فرد منطقه‌ حفاظت شده ارسباران، دلایل جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی این اثر و اقدامات انجام شده، نشستی تخصصی برگزار نمودند.

,

همچنین ارزیابان سازمان یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی کشور در حاشیه این نشست از اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر بازدید نمودند.

,

انتهای پیام/

]
دو متخصص سوییسی و لبنانی یونسکو برای بررسی میدانی پرونده‌ی ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به شهرستان کلیبر سفر کرده اند تا از نزدیک با این منطقه آشنا شده و گزارش نهایی بازدید خود را برای طرح در کارگروه ثبت آثار فرهنگی و طبیعی یونسکو که در تیر ماه ۱۳۹۷ تشکیل خواهد شد، تدوین نمایند.