2 هزار زوج زنجانی متقاضی طلاق از خدمات مددکاری بهره مند شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم، اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال شاهد مراجعه دو هزار زوج متقاضی طلاق بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد: ارائه مشاوره و راهنمایی توسط کارشناسان می تواند در کاهش بروز طلاق نقش مهّم و تاثیر گذاری داشته باشد.

,

این مقام مسئول یکی از دلایل بروز طلاق و افزایش آن در جامعه امروزی را عدم مهارت آموزی زوجین و نیز عدم شناخت زوجین از یکدیگر دانست و گفت: عدم شناخت زن و مرد پیش از ازدواج یکی از دلایلی است که طلاق را افزایش می‌دهدکه در این راستا می توان با ارائه مشاوره و راهنمائی برای کاهش این معضل تلاش کرد.

,

وی با بیان اینکه مرکز مداخله در خانواده به ‌منظور کاهش طلاق به افزایش آگاهی زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان، کاهش عوارض، پیامد و آسیب‌های ناشی از طلاق کمک می‌کند، عنوان کرد:  اجرای جلسات مشاوره فردی و خانوادگی را از اهداف مهم خدمات روانشناسی در این حوزه برشمرد .

,

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت:  حفظ انسجام خانواده سبب افزایش سطح سلامت روان فرد و جامعه شده و بایستی در راستای کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسایل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی افراد جامعه اقدام کرد.

,

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و فردی بهزیستی در خصوص طلاق است، عنوان کرد: بعد از پذیرش افراد، ارزیابی‌های تخصصی ، اجتماعی، روان‌شناختی و حقوقی را کارشناسان بهزیستی انجام می‌دهند .

,

 

,

*مراجعه 4 هزار زوج در آستانه طلاق به مرکز مداخلات در سال گذشته 

, *مراجعه 4 هزار زوج در آستانه طلاق به مرکز مداخلات در سال گذشته ,

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: در سال گذشته نیز بیش از 4 هزار شهروند زنجانی به مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق بهزیستی استان زنجان مراجعه نموده و از خدمات مددکاری این مرکز استفاده کردند.

,

حسینی افزود: در 6 ماهه امسال نیز  11هزار و504 مورد خدمات روانشناسی و11هزار و982 مورد خدمات مددکاری به بیش از دوهزار زوج متقاضی طلاق ارائه شده است.

,

 وی اظهار کرد : در این راستا مددکار اجتماعی مرکز موظف است که پیگیری‌های لازم را به‌صورت مراجعه حضوری، تماس تلفنی و مکاتبه با زوجین انجام دهد.

,

حسینی گفت: افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می‌توانند از طریق مراجعه به مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی ، خط 123 و خدمات سیار به مرکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق مراجعه نمایند.

,

انتهای پیام/

]
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از ارائه 11هزار و504خدمات روانشناسی و11هزار و982 خدمات مددکاری به بیش از دوهزار زوج متقاضی طلاق در 6 ماه نخست امسال خبر داد.