برنامه های فرهنگی برای مهار بحران اعتیاد ناکافی است/تدوین برنامه جامع برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, علی بدر شکوهی,فرماندار شهرستان سراب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگفت:باید برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر متناسب با شرایط شهرستان و با در دست داشتن اطلاعات لازم و کافی تدوین گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی با تاکید بر تدوین و ترسیم برنامه مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز معضل مواد مخدر یکی از آسیب های اولویت دار جامعه است لذا برای مبارزه باید در وهله اول اطلاعات کافی و لازم از وضعیت شهرستان، نقاط آلوده  داشته باشیم و در وهله دوم باید برنامه مدون و جامع برای مبارزه  با مواد مخدر تدوین گردد.

,

فرماندار سراب ادامه داد: داشتن اطلاعات کافی و شناخت معطوف به هدف  منجر به نتیجه عالی خواهد شد و در غیر این صورت عملا موفقیتی به دست نخواهد آمد.

,

مهندس شکوهی اضافه کرد:  نظام سلطه برای ترویج مواد مخدر نهایت تلاش خود را می کند لذا برای مبارزه جدی باید حساب شده حرکت کرد.

,

وی با اشاره به آمار افزایش معتادان و توزیع کنندگان ادامه داد: با وجود اینکه برنامه های فرهنگی بر حسب وظیفه ذاتی دستگاهها در جریان است ولی باید قبول کنیم این تلاش ها و برنامه های فرهنگی و آموزشی ناکافی بوده است.

,

رئیس شورای مبارزه با موادمخدر سراب خاطرنشان کرد: با مخفی کردن خطر شیوع مواد مخدر در جامعه و مخصوصا بین نوجوانان کاری از پیش نمی توان برد باید خانواده ها را به خطر در کمین دانش آموزان آگاه کرد و آموزش و پرورش به عنوان گلوگاه آموزشی باید به صورت جدی به بحث آموزش همگانی ورود پیدا کند.

,

وی با پراهمیت خواندن سرمایه اجتماعی ادامه داد: نباید اجازه داد سرمایه اجتماعی با حاکمیت در تقابل باشد و برای ترمیم و هدایت سرمایه اجتماعی عزم همگانی در بین دستگاه های متولی باید به وجود آید.

,

فرماندار سراب استفاده از ظرفیت عظیم مردم و پای کار آمدن آنها را راه حل عملی مبارزه با مواد مخدر عنوان و خاطرنشان کرد: باید با گفتمان، مسیر راهبردی تعریف, و برای مردم صادقانه وضعیت تشریح گردد تا مردم در امر مبارزه با مواد مخدر پیشقدم شوند.

,

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای علمی از طریق پژوهش های دانشگاهی تصریح کرد: باید آماری از میزان پژوهش ها و پایانامه هایی که به بحث آسیب های اجتماعی در دست باشد تا بتوانیم بر پایه استدلالات علمی آنها برنامه مبارزه تدوین گردد.

,

انتهای پیام/

]
علی بدر شکوهی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر تدوین برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر تاکید و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برنامه های فرهنگی بر حسب وظیفه ذاتی دستگاهها در جریان است ولی باید قبول کنیم این تلاش ها و برنامه های فرهنگی و آموزشی ناکافی بوده است.