خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان قرچک اجرایی می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; سرهنگ حسین حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نقش حضرت زینب (س) پیام رسانی واقعه کربلا بسیار مهم و کلیدی بود و به خوبی موفق شد قیام اباعبدالله الحسین (ع) را با بیان خطبه غرا زنده نگه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,

وی گفت: در قیام عاشورا هر کس نقش وظیفه ای برعهده داشت و وظیفه امام سجاد(ع) قبول امامت بعد از واقعه کربلا بود و به خواست خدواند در جنگ شرکت نکردند.

,

حیدری افزود: واقعه عاشورا با رشادت های امام حسین (ع) و یاران باوفایش رخ داد و آن بزرگواران مکتب اسلام را با خون سرخ خود احیا کردند و امروز ملت اسلامی با شجاعت و تبلیغ صحیح واقعه عاشورا توانسته است آن قیام را تثبیت کند.

,

وی  بیان کرد: حضرت زینب (س) اهداف واقعه عاشورا را به خوبی به گوش مسلمانان رساند و سبب جهانی شدن آن نهضت شد و ما با الهام گرفتند از آن حضرت این پیام را به گوش آیندگان هم باید برسانیم

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک  با اشاره به خطبه های حضرت زینب(س)، تاکید کرد: بسیج خواهران این ناحیه چند سالی است که برای پیام آوری واقعه کربلا و نقش موثر حضرت زینب(س) برای نسل جوان و آینده، خطبه خوانی حضرت زینب (س) با نام “طوفان خطبه ها”را در شهرستان قرچک به نمایش می گذارد تا برای آیندگان ما به یادگار بماند.

,

وی آشنایی نسل جوان با رویداد عظیم واقعه عاشورا در آستانه اربعین حسینی را از دیگر اهداف برپایی این برنامه عنوان کرد.

,

محمدی اظهار کرد: این نمایشنامه در سه سانس و در جای مختلف شهرستان برگزار می شود.

,

حیدری افزود: اجرای اول 30مهر ماه ساعت 9 صبح در سالن شهدای هفتم تیر،  اجرای دوم 4 آبان ماه ساعت 9 صبح در امامزاده بی بی زبیده زیبا شهر و اجرای سوم در همان روز ساعت 15 امامزاده ابراهیم(ع) روستا ولی آباد قرچک برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: این برنامه به همت بسیج خواهران و با مشارکت  گروه نمایش روناک و کانون بسیج هنرمندان قرچک انجام می شود و جا دارد از تمام مسئولان، ارگان های که در این راه ما را یاری کردند تشکر کنم که الگوی رفتاری زنان جامعه اسلامی را ارج نهادند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک تاکید کرد: هدف از اجرای مراسم خطبه خوانی تبیین نقش حضرت زینب(س)در ادامه نهضت عاشورا و معرفی شخصیت سیاسی، مذهبی والهی آن حضرت به عنوان الگوی بسیار مناسب برای بانوان جامعه برگزار شد.

,

وی با بیان اینکه زنان باید با الگوبرداری ازحضرت زینب (س) درعمل به دین اسلام و دفاع از قرآن کوشا باشند، تصریح کرد: اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) تداعی کننده این شکوه واقتدار است. 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان کنونی که دشمن به اشکال مختلف ظاهرمی‌شود، دفاع ازحریم دیانت و ولایت همان کار حضرت زینب (س) است.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک گفت: بسیج خواهران این ناحیه چند سالی است که برای پیام آوری واقعه کربلا و نقش موثر حضرت زینب(س) برای نسل جوان و آینده، خطبه خوانی حضرت زینب (س) با نام “طوفان خطبه ها”را در شهرستان قرچک به نمایش می گذارد تا برای آیندگان ما به یادگار بماند.