رکود اقتصادی شرایط اداره شهردار‌ی‌ها را سخت کرده است/شهرداری ها باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در آیین تودیع و معارفه شهردار کلانشهر اراک که شامگاه چهارشنبه در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد گفت: شهرداری ها دارای ۳۰۰ نوع وظیفه تعریف شده هستند به طوری که انسان ها از قبل از تولد تا بعد از مرگ از خدمات شهرداری ها بهره مند می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

, , ,

آقازاده با اشاره به اینکه رکود اقتصادی شرایط شهرداری های کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است اظهار کرد: طی چهار سال گذشته به دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور ساخت و سازها کاهش داشته و از آنجایی که درآمد شهرداری ها به ساخت و سازها بر می گردد درآمد شهرداری ها را تحت تاثیر قرار داده است.

,

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون شهرداری ها با شرایط سختی اداره می شوند ادامه داد: وضعیت شهرداری های کشور به گونه ای است که بسیاری از شهرداری های کوچک توان پرداخت حقوق کارکنان خود را هم ندارند.

,

استاندار مرکزی اضافه کرد: شهرداری ها برای اینکه در ادامه کارهای خود موفق باشند باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند، تا شاهد توسعه وضعیت عمرانی مناسب در سطح شهرها باشیم.

,

وی خاطر نشان کرد: می توان با وحدت و همکاری، چندین پروژه که شهر اراک را از لحاظ عمرانی و ترافیکی دچار تحول می کند را برنامه ریزی و اجرا کرد البته استانداری نیز از طرح هایی که ارائه می شود حمایت می کند.

,

شهرداری اراک ۵۰ حساب مختلف دارد

, شهرداری اراک ۵۰ حساب مختلف دارد, شهرداری اراک ۵۰ حساب مختلف دارد,

کاوه فلک افلاکی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مردم کلانشهر اراک با مشکلات عدیده ای از جمله آلودگی هوا، ترافیک و محرومیت از بسیاری از خدمات شهری رنج می برند در حالی که مالیات و عوارض پرداخت می کنند.

,

, , ,

فلک افلاکی با اشاره به اینکه شورای اسلامی دوره پنجم تحول گرا و مطالبه گر هستند اظهار کرد: از شهردار جدید اراک انتظار داریم با به کارگیری روش های مختلف خدمات ارزشمندی را به همشهریان ارائه کند.

,

امور مالی شهرداری اراک ابهامات فروانی دارد

, امور مالی شهرداری اراک ابهامات فروانی دارد, امور مالی شهرداری اراک ابهامات فروانی دارد,

وی با بیان اینکه امور مالی شهرداری اراک ابهامات فروانی دارد افزود: چه لزومی دارد که شهرداری ۵۰ حساب مختلف داشته باشد.

,

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه کارکنان شهرداری اراک بی انگیزه هستند ادامه داد: بخشی از این بی انگیزگی به امنیت شغلی بر می گردد و از شهردار انتظار داریم که وضعیت کارکنان را تعیین تکلیف کند تا با انگیزه ی بیشتری به فعالیت بپردازند.

,

کلانشهر اراک نسبت به سایرکلانشهر از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است

, کلانشهر اراک نسبت به سایرکلانشهر از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است, کلانشهر اراک نسبت به سایرکلانشهر از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است,

فلک افلاکی با تاکید بر اینکه کلانشهر اراک نسبت به سایرکلانشهر از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است اظهار کرد: شهرداری اراک باید ایجاد اماکن رفاهی و ورزشی را برای شهروندان اراکی در دستور کار قرار دهد.

,

وی با اشاره به اینکه اعتماد سازی باعث جذب سرمایه گذاری می شود اضافه کرد: در حال حاضر زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذاری در کلانشهر اراک فراهم است و شهرداری باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

,

مردم اراک از محیط زندگی راضی نیستند

, مردم اراک از محیط زندگی راضی نیستند, مردم اراک از محیط زندگی راضی نیستند,

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوان در شهر اراک تحول ایجاد کرد باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم چرا که با اعتبارات موجود نباید انتظار انجام کارهای بزرگ را داشته باشیم.

,

, , ,

مقدسی اظهار کرد: شهردار اراک باید چند پروژه بزرگ را با همکاری شورای اسلامی برای اجرا برنامه ریزی کند تا شاهد تحول اساسی در سطح شهر باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه مردم اراک از محیط زندگی خودشان راضی نیستند افزود: شهر زنده است و باید به گونه ای طراحی شود که مردم برای زندگی در شهر احساس آرامش کنند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به بلاتکلیفی ۱۵ ساله مردم اراک از طرح ۵۵ متری اشاره کرد و افزود: شهرداری با بلند نظری و کلان نگری مردم این منطقه را از بلا تکلیفی در بیاورد.

,

خدمت به مردم اراک برای بنده باعث افتخار بوده است

, خدمت به مردم اراک برای بنده باعث افتخار بوده است, خدمت به مردم اراک برای بنده باعث افتخار بوده است,

محمدابراهیم عباسی شهردار سابق اراک ضمن تقدیر از زحمات تمامی مسئولان خدوم و زحمت کش شهر اراک بیان کرد: بنده مفتخر هستم که ۴ سال در خدمت شهر و شهروندان فهیم اراک بودم و توسط شورای دوره چهارم برای خادمی شهر اراک انتخاب شدم و این شورا با نظارت کامل مجموعه مدیریت شهری را در راه خدمت رسانی هدایت کردند.

,

, , ,

عباسی با اشاره به اینکه میانگین عمر شهردار در شهر اراک قبل از شورای دوره چهارم کمتر از ۱۵ ماه بوده است اظهار کرد: بی ثباتی مدیریت شهری در عمر کاری شورا باعث خلل در ارائه خدمات و گله مندی مسئولین و شهروندان شده است.

,

انتهای پیام/

]
استاندار مرکزی گفت: طی چهار سال گذشته به دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور ساخت و سازها کاهش داشته و از آنجایی که درآمد شهرداری ها به ساخت و سازها بر می گردد درآمد شهرداری ها را تحت تاثیر قرار داده است.