پرداخت 89 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد بوانات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش حرف رسا، یکی از خدمات نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در تامین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت می باشد و کمیته امداد بوانات در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 2 میلیارد ریال کمکهزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجوی خود پرداخت کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حرف رسا,

محمد حسین امیدی مدیر کمیته امداد بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعات هر شخص در زندگی بوده که از واجبات سفارش شده در دین ما است و به همین علت رسیدگی به امور مددجویان در این خصوص یکی از اولویت‌های کمیته امداد است.

,

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های کمیته امداد از مددجویان در بحث ازدواج با پرداخت کمک هزینه ازدواج به آنها اجرایی و عملی می‌شود، اضافه کرد: این نهاد با پرداخت کمک هزینه ازدواج به مناسبت‌های مختلف نسبت به آسان‌سازی موضوع ازدواج برای مددجویان اقدام می‌کند.

,

امیدی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از نوعروسان مددجو با دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، افزود: در شش ماهه اول امسال 39 فقره کمک بلاعوض و 50 فقره تسهیلات قرض الحسنه جهت هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان شهرستان بوانات پرداخت شده است.

, 39,

مدیر کمیته امداد بوانات تصریح کرد: برای پرداخت این تعداد کمک هزینه مبلغ 2 میلیارد و 280 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که مبلغ 515 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی، مبلغ 105 میلیون ریال هم از درآمدهای مردمی، مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون ریال بصورت تسهیلات قرض الحسنه و مبلغ 166 میلیون ریال هم در غالب کالا (یخچال و فرش ) بوده که در خدمت نوعروسان مددجو قرار گرفته است.

,

امیدی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان مددجو نیز خبر داد و گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی در بحث مهارت‌های زندگی از قبیل نحوه مقابله با مشکلات، نحوه مدیریت اقتصادی زندگی و غیره به مددجویان آموزش داده می شود که یکی از برنامه های امداد به صفر رساندن درخواست های پشت نوبت جهیزیه و کمک هدیه ازدواج داماد می باشد که این طرح در این شهرستان اجرایی شده است.

,

, ]
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان بوانات گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان این شهرستان پرداخت شده است.