جایگزینی طرح نفلین در تعارض کامل با سیاست اقتصاد مقاومتی است/ افزایش آمار خودکشی در سراب ناشی از بیکاری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, یوسف داوودی در جمع خبرنگاران شهرستان سراب با اشاره به سفر معاون رییس جمهور و وزرای بهداشت و صنعت به شهرستان سراب گفت: در این سفر ضمن افتتاح بیمارستان و کلینیک تخصصی سراب با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان مسائل مربوط به نفلین سینیت سراب مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,,

داوودی با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۶ ماهه خود اظهار داشت: در ۱۶ ماه اخیر کمتر کسی را در سطح مسئولین کشوری یافتم که موافق با اجرای این پروژه باشد و متاسفانه حاصل مطالعه شرکت اتوتک آلمانی در مورد نفلین سینیت سراب آن بود که این طرح غیرقابل توجیه بوده و باید جایگزین شود و برای این نتیجه ۴۰ میلیارد تومان هزینه و ۴ سال زمان از بین رفت.

,

نماینده سراب با اشاره به فشارهای سنگینی که برای تغییر مسیر طرح و جایگزین کردن آن با ذوب آلومینیوم صورت می‌گرفت، افزود: ما مطالعه شرکت آلمانی را قبول نکردیم و این پرسش را مطرح کردیم که چرا در کشورهای ابر قدرت جهان مانند روسیه و اخیراً در آمریکا این طرح اجرا می‌شود ولی در سراب توجیه ندارد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان خلوص آلومینیوم در سنگ نفلین سراب را بالاتر از معادن روسیه و آمریکا عنوان کرد.

,

وی به گزارش‌های غلط در مورد تعطیلی کارخانه‌های نفلین سینیت در روسیه اشاره کرد و گفت: پس از مدت‌ها مکاتبه و تلاش سرانجام در یک سفر تخصصی و کاری با هیات عالی‌رتبه صنعتی ایران از نزدیک از کارخانه‌های روسی بازدید کردیم و حاصل آن مجاب شدن وزارت صنعت به صرف نظر کردن از مطالعات آلمانی‌ها بود.

,

داوودی با انتقاد از جایگزین کردن طرح نفلین سینیت سراب با کارخانه ذوب آلومینیوم خاطرنشان کرد: با وجود نفلین در سراب می خواستند از ۷۰۰۰ کیلومترها دور تر پودر آلومینیوم بیاورند و این در حالی است که تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش واردات و تکیه بر تولیدات داخلی برای افزایش اشغال هست.

,

نماینده سراب با اشاره به بیکاری شدید در منطقه ابراز داشت: امروئز جوانان ما به علت بیکاری دست به خودکشی می زنند و ما باید تمرکز بر اشتغال و تولید و توسعه منطقه داشته باشیم.

,

داوودی توقف این طرح را خط قرمز مردم و مسوولان منطقه دانست و خواستار قطع دستان مافیای قدرت و صنعت در کشور شد.

,

انتهای پیام/

]
یوسف داوودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از جایگزین کردن طرح نفلین سینیت سراب با کارخانه ذوب آلومینیوم خاطرنشان کرد: با وجود نفلین در سراب این جایگزینی در تعارض کامل با اقتصاد مقاومتی است و این در حالی است که تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش واردات و تکیه بر تولیدات داخلی برای رسیدن به اشتغال پایدار هست.