یکی از اصلی ترین مشکلات کشاورزان کردستانی تاخیر در پرداخت وجه گندم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، خلیل  فعله‌گری در جلسه کمیته فنی گندم که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تاخیر در پرداخت پول گندم توسط دولت یکی از اصلی‌ترین مشکلات گندم‌کاران کشور و به خصوص کشاورزان کردستانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

به گفته فعله‌گری، کردستان جزو چهار استان برتر کشور در تولید گندم است و بخش اعظمی از اقتصاد مردم استان وابسته به کشاورزی و تولید گندم است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به آمارهای اعلام شده، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پول گندم کشاورزان کردستانی پرداخت شده است که این رقم تاثیر بسزایی در اقتصاد کردستان خواهد داشت.

,

مدیر جهاد کشاورزی قروه در ادامه اظهار داشت: باید بدانیم با پرداخت تاخیری چندماهه تمام مسائل استان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

,

این مسوول یادآوری کرد: با پیگیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، کردستان بیشترین میزان پرداختی وجه گندم را داشته است.

,

فعله‌گری عنوان کرد: مقطعی پرداخت شدن پول گندم موجب می‌شود تا کشاورز نتواند به خوبی برای کشت پاییزه و خرید نهاده‌ها اقدام و تصمیم‌گیری کند.

,

مدیر جهاد کشاورزی قروه خاطرنشان کرد:  هر ساله مرحله کشت متاثر از مقطعی پرداخت‌کردن می‌شود اما برای کشاورز این حقوق سالیانه بسیار اهمیت دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی قروه در پایان گفت: اعلام به موقع و پیش از کشت قیمت خرید تضمینی گندم نیز از دیگر مشکلات کشاورزان است که باید براساس نرخ تورم و سایر موارد، نرخ سالانه گندم تعیین شود و باید به شورای اقتصاد بقبولانیم که اعلام این موضوع تاثیر مثبتی در افزایش محصول کشاورزان دارد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه یکی از اصلی ترین مشکلات گندم کاران کدستانی را در تاخیر در پرداخت وجه گندم عنوان نمود.