راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء
[

,

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما،  اردوهای راهیان نور چندین سال است که برای اقشار مختلف مردم به همت سپاه پاسداران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و این حرکت، اقدامی عظیم فرهنگی و مهم در جامعه امروزی محسوب می شود.

, به گزارش , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, ،, ،,   اردوهای راهیان نور چندین سال است که برای اقشار مختلف مردم به همت سپاه پاسداران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و این حرکت، اقدامی عظیم فرهنگی و مهم در جامعه امروزی محسوب می شود.,

بی تردید اردوهای راهیان نور را می توان آغازگر یک تغییر و تحول در دانش آموزان و نسل جدید امروزی دانست چرا که این نسل آن دوران جنگ تحمیلی را به چشم ندیده اند و لذا باید برای تغییر در تاکتیک جنگ نرم امروز این اردوها را افزایش دهیم.

,

در واقع اردوهای راهیان نور فرصتی مناسب جهت شناختن است و این امتیاز را در حقیقت شهدای دفاع مقدس به نسل های بعد از خود داده اند تا با خداشناسی و خودشناسی بروند به این مناطق جنگی و با رشادت های آن ها بیشتر آشنا شوند و چه زیباست عظمت خداوند باری تعالی را در دشت ها و بیابان های مناطق جنگی هشت سال جنگ تحمیلی درک کنید.

,

اقشار مختلف مردم و به خصوص دانش آموزانی که به این اردوهای معنوی اعزام می شوند طالب این هستند که یک بار دیگر به این مناطق مشرف شوند و هر سال نیز این کار ادامه داشته باشد تا با شهیدان به راز و نیاز بپردازند چراکه در این اردوها بیش از پیش با رشادت ها و ایثارگری های فرزندان نسل های گذشته این سرزمین آشنا می شوند و با الهام گرفتن از سیره و روش آن شهیدان والامقام در راستای اعتلای نظام و مبارزه با دشمنان اسلام محکم و با قدرت قدم بر می دارند.

,

علی ای حال انتقال و گسترش فرهنگ ایثارگری و فداکاری به نسل های جدید جامعه که جنگ را نه دیده اند و نه لمس کرده اند از اهداف مهم اردوهای راهیان نور است و این اردوها از مهمترین مولفه های ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه امروزی است و راهیان نور در واقع یعنی ورود به سرزمینی که آغشته از عطر بهشت است و قداستش به سرزمین کربلای حسین است و در یک کلام راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن و زیستن.

,

دنیای امروز ما نیز دنیای جنگ و نبرد است و در هر نقطه از این دنیا ناامنی و جنگ را مشاهده می کنیم و اما با این حال ایران اسلامی با قدرت و اقتدار خود توانسته صلابت و عزت خود را حفظ کند و رسیدن به این مرز از امنیت پایدار را مرهون رشادت ها و ازخودگذشتگی های شهیدان است و لذا باید با قدرشناسی و پاسداری از این موهبت و نعمت بزرگ یاد و نام شهیدان را حفظ کنیم که این تنها در بستر راهیان نور محقق خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

اردوهای راهیان نور سالیان زیادی است که نقش بسزایی در انتقال فرهنگ ایثارگری داشته و نیازمند عزمی راسخ و آهنین برای پشتیبانی از این ستاد در جهت تحقق آرمان های والای امام راحل  و انقلاب به نسلی است که نه رنگ جنگ را دیده اند و نه طعم دفاع از کشور را چشیده اند، ضروری است.

,

این روزها دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان بسیاری همچون هرساله به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور که همان مشهدالشهداء و سرزمین نور است، مشرف می شوند و از فکه و دهلاویه و پادگان دوکوهه گرفته تا شجاعت‌های شلمچه و کناره اروند و کارون و مظلومیت تنگه چزابه و غربت هویزه در حال سیر و سلوک معنوی به یاد و نام و رشادت های شهیدان هستند که به راستی بی ادعا در این سرزمین ها با تمام جان خود برای دفاع از خاک و ناموس این آب و خاک ایثارگری و فداکاری کردند.

,

 

,

* چندین سال است که آرزوی تشرف به سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشته ام

, * چندین سال است که آرزوی تشرف به سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشته ام, * چندین سال است که آرزوی تشرف به سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشته ام,

یکی از دانش آموزان اعزامی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما در خصوص حضورش در مناطق جنگی هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: برای اولین بار است که توفیق نصیب حقیر شده است تا به این مناطق عملیاتی مشرف شوم و سالها بود آرزوی تشرف به این سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشتم.

, تفتان ما, تفتان ما,

محمدنور جمالزهی افزود: ما دانش آموزان و نسل جدید جامعه باید برای اینکه در درس و زندگی خود موفق شویم راه شهیدان و امام شهیدان را ادامه دهیم و در این راه با وجود سختی ها و مشقت ها، در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم و در جنگ نرم دشمنان نیز پیروز و سربلند باشیم.

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه شهداء آنچنان در ایمان و اعتقادات خود قوی و محکم بودند که حتی در شرایط سخت و طاقت فرسا نتوانستند کوتاه بیایند، گفت: شهداء تا خون در رگ ها داشتند در برابر دشمنان بعثی با صلابت و اقتدار ایستادگی کردند که باید ما دانش آموزان این رشادت ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و از آن ها درس بگیریم.

,

* اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم

, * اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم, * اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم,

یکی دیگر از دانش آموزان خاشی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: اردوهای معنوی راهیان نور یک فرصت طلایی و مهم است و من برای سومین بار است  که به اردوی راهیان نور مشرف می شوم و اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم.

, تفتان ما , تفتان ما,

محمد جمالزهی با بیان اینکه شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس رفتند تا از خاک و ناموس ایران اسلامی دفاع کنند و در این راه جان دادند، افزود: در جامعه کنونی امروز وظیفه ما این است راه آن ها را بشناسیم و به وصیت های آنها عمل کنیم و نگذاریم خدای نکرده خون آنها پایمال شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ماتفتان ما مبنی بر اینکه چه توصیه ای به هم سن و سال های خود دارید، گفت: توصیه می کنم قدر امنیت و آسایش امروز جامعه را بدانید زیرا برای این امنیت ده ها هزار جوان شهید شدند و نگذارند دشمن آن ها را از راه اسلام و قران منحرف کند و به اردوهای راهیان نور بروند تا از نزدک دفاع از اسلام و انقلاب را لمس کنند و با ایثارگری های این شهیدان والامقام بیشتر آشنا شوند.

, تفتان ما, تفتان ما,

 

,

* اردوهای راهیان نور می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند

, * اردوهای راهیان نور می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند, * اردوهای راهیان نور می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند,

یکی دیگر از دانش آموزان، به خبرنگار تفتان ما گفت: برای دومین بار است که به این سرزمین بهشتی و نورانی می شوم و در عصرکنونی که دشمن در تهاجم فرهنگی جنگ نرم جوانان را مورد هدف خود قرار داده این اردوها بسیار تاثیرگذار و مهم است و می تواند اهداف و نقشه های ننگین دشمنان اسلام را خنثی و نقشه های آنان را نقش برآب کند.

, تفتان ما, تفتان,

 

,

, ,

 

,

یوسف مرادزهی با بیان اینکه دانش آموزان با درس خواندن می توانند در راه سربلندی ایران قدم بردارند، تصریح کرد: باید به آرمان‌های های شهداء احترام بگذاریم و مراقب اعمال و رفتارمان باشیم تا مدیون خون شهداء و ایثارگری های رزمندگان نشویم و مراقب حلال و حرام باشیم.

,

 

,

* اهل سنت هم در کنار اهل تشیع در اردوهای راهیان نور نقش پررنگی دارند

, * اهل سنت هم در کنار اهل تشیع در اردوهای راهیان نور نقش پررنگی دارند, * اهل سنت هم در کنار اهل تشیع در اردوهای راهیان نور نقش پررنگی دارند,

یکی از علمای اهل سنت اعزامی به این اردوها به عنوان کارشناس و روحانی کاروان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: اردوهای راهیان نور برای همه اقشار است و برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم در این اردوها نقش بسیار پررنگی دارند.

, تفتان ما, تفتان ما,

 

,

, ,

 

,

مولوی قدرت الله حسین زهی با بیان اینکه در اردوی راهیان نوربه زیارت یادمان های شهداء می رویم و یک سفر معنوی بسیار خوبی را تجربه می کنیم، گفت: در این سفر معنوی علاوه بر پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی دانش آموزان، نماز جماعت را نیز برای آنان اقامه می کنیم.

,

 

,

* اعزام 120 دانش آموز بسیجی برادر  شهرستان خاش به اردوی راهیان نور

, * اعزام 120 دانش آموز بسیجی برادر  شهرستان خاش به اردوی راهیان نور, * اعزام 120 دانش آموز بسیجی برادر  شهرستان خاش به اردوی راهیان نور,

سرهنگ پاسدار حسن فضلی در حاشیه اعزام دانش آموزان شهرستان خاش به اردوی راهیان نور، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسیجی برادر دبیرستان های شهرستان خاش، بخش ایرندگان و نوک آباد در قالب اردوی راهیان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

, , تفتان ما , تفتان ما ,

وی بیان کرد: این اردوها با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با واژه های ازخودگذشتگی و ایثار اجرا می شود و دانش آموزان در طول این سفر بسیار معنوی و با ارزش علاوه بر شرکت و حضور در اردوی عملی یادمان های شهدای دفاع مقدس از سوسنگرد، هویزه و شلمچه بازدید و با آرمان های شهداء و امام شهداء تجدید عهد و پیمان می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

سرهنگ پاسدار فضلی تصریح کرد: تا پایان سال جاری تعداد 550 نفر دانش آموزان شهرستان خاش به همراه معلمان و مدیران مدارس به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

,

 

,

* اردوهای راهیان نور خاش نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است

, * اردوهای راهیان نور خاش نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است, * اردوهای راهیان نور خاش نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است,


وی با بیان اینکه در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور این شهرستان نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است.

,
,

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: کاروان های راهیان نور دانش آموزان و نسل های جدید را  با رشادت ها و شهامت های رزمندگان و ایثارگران و شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا می کنند و موجب می شود تا آنها پس از بازگشت از این مناطق سیره و روش این عزیزان را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند و به وصیت نامه های آنان عمل کنند.

,

 

,

* اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می کند

, * اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می کند, * اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می کند,

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند و هر فردی که در این سفر شرکت می کند باید خاطرات خود را مکتوب کند و پس از بازگشت برای سایرین خود بازگو کند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج و گسترش دهیم.

,

وی با بیان اینکه باید از این اردوهای راهیان نور استفاده حداکثری را بکنند، اذعان کرد: کاروان های راهیان نور جوانان و نسلهای بعد از جنگ را با رشادت های رزمندگان، ایثارگران و شهدای 8 سال جنگ تحمیلی آشنا می کنند و برنامه ریزی صحیح در این اردوها موجب تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر زائران مناطق جنگی خواهد شد و خاطرات ماندگاری برجای میگذارد.

,

 

,

* اردوهای راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است

, * اردوهای راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است, * اردوهای راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است,

سرهنگ پاسدار فضلی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند:" امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"، اظهار کرد:  اردوهای راهیان نور عمالی مهم در تحول بُعد فرهنگی و معنوی در جامعه و مانند کلاسی برای خودسازی معنوی دانش آموزان و فرصتی مناسب جهت کسب معرفت درونی جوانان است.

,

 

,

* شهداء حقانیت ایران اسلام را به جهانیان به اثبات رساندند

, * شهداء حقانیت ایران اسلام را به جهانیان به اثبات رساندند, * شهداء حقانیت ایران اسلام را به جهانیان به اثبات رساندند,

به گزارش خبرنگار تفتان ما، به راستی شهداء و رزمندگان جنگ تحمیلی با ایثارگری ها و رشادت های بی بدیل خود حقانیت ایران را به همه جهان نشان دادند و اثبات کردند و امروز وظیفه ما این است که جهت ترویج و زنده نگه داشتن این ایثارگری ها کوشش کنیم و این سند را جاودانه ماندگار کنیم و در حقیقت "تکریم شهدا کمتر از یاد شهدا نیست" از یک جهت و کسب علم و معرفت در محضر شهداء از سوی دیگر درس های بسیاری را به جوانان خواهد داد که در هیچ کلاس درسی تدریس نخواهد شد و این اردوها دارای تأثیرات پایداری در ذهن و روان حاضران در کربلای ایران است.

, تفتان ما، , تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما,

 

,

, ,

 

,

سخن آخر این است که با توجه به هجمه ها و توطئه ها و نیرنگ ها و ترفند های شوم دشمنان در جنگ نرم امروز این اعزام کاروان های راهیان نور و انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نسل های اتی بسیار تاثیرگذار است و در راه مبارزه با دشمنان حائز اهمیت است اما این مهم نیازمند حمایت تمامی دستگاه ها و نهادهاست و باید در راستای ترویج و تببین فرهنگ شهداء و برگزاری هر چه بهتر و حضور بیشتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بکوشند.

, .,

گفتنی است مراسم بدرقه این دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانیون، جمعی از مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل هنرستان فنی شهید رمضانی شهرستان خاش برگزار شد.

,

انتهای پیام/

, /]
اردوهای معنوی راهیان نور؛ گامی موثر در راستای حفظ برکات و ارزش های گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس و فرصت مناسب جهت خودسازی و درک رشادت‌ها و ایثاگری های شهیدان جنگ تحمیلی است و امتیاز و فرصت طلایی که شهیدان به نسل های جدید دادند تا جنگ نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب خنثی شود.