اجرای طرح یک وعده غذای گرم در 27 مهدکودک روستایی خلیل‌آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین اسماعیلی ثانی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از اجرای طرح توزیع روزانه یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک مناطق محروم و کم برخوردار در شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و اظهار داشت: این طرح در مناطق روستایی، آسیب خیز و حاشیه شهر و محروم خلیل‌آباد اجرا می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این طرح همزمان با هفته ملی کودک در کلیه روستا مهدها آغاز شد.

,

 

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در کودکان برای حضور در مهدکودک‌ها انگیزه ایجاد می کند، تصریح کرد: این طرح در 23 مهدکودک روستایی، 5 مهدکودک شهری و محروم با پوشش 100 درصدی بچه‌های محروم به تعداد 100 کودک به مدت 120 روز اجرا می شود.

,

 

,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: این طرح به ازای هر کودک در روز 25 هزار ریال توسط بهزیستی پرداخت می شود با ارائه برنامه غذایی توسط شبکه بهداشت و درمان و نظارت مشترک کیفی و کمی اداره بهزیستی و شبکه بهداشت در طول سال اجرا می شود.

,

 

,

اسماعیلی بهبود وضعیت تغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم و روستایی را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و عنوان کرد: هدف از این طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان و رشد جسمانی فرزندان در سن رشد می باشد که با توجه به پایش رشد در سال‌های گذشته نتایج مثبتی بر کیفیت رشد فرزندان به همراه داشته باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی کودکان به صورت جدی پیگیری می شود، تأکید کرد: اجرای این طرح باعث تأمین قسمتی از نیازهای تغذیه‌ای کودکان، افزایش آگاهی کودکان با وعده‌های غذایی مناسب، ارتقاء آگاهی خانواده‌ها، مدیران و مربیان مهدها با رشد و تغذیه کودک و ... می شود.

,

 

,

این مقام مسئول تغذیه را یکی از عوامل اصلی زندگی سالم دانست و ابراز کرد: فقر می تواند تأثیر جدی در بروز سوء تغذیه در قشرهای ضعیف جامعه از جمله کودکان داشته باشد و بهبود وضعیت تغذیه ‌این کودکان راهکاری اساسی در داشتن زندگی سالم این گروه آسیب‌پذیر است.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر نظارت و پیگیری مستمر بر روند اجرای طرح در کلیه روستا مهدهای سطح شهرستان، بیان کرد: زنگ آغاز طرح در 15 مهر ماه همزمان با روز ملی روستا و آغاز هفته کودک در روستا مهد یاسین روستای جعفرآباد با حضور فرماندار شهرستان و بخشدار ششطراز به صدا در آمد.

,

 

,

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته اداره بهزیستی مبلغ 900 میلیون ریال به مهدهای کودک بابت اجرای طرح یک وعده غذای گرم پرداخت کرد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در 23 مهدکودک روستایی، پنج مهدکودک شهری و محروم با پوشش 100 درصدی کودکان به مدت 120 روز اجرا می شود.