اولین سند توسعه روستایی در سبزوار تدوین شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بصیر سبزوار،احمد برادران صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر سبزوار با اعلام خبر تدوین سند توسعه روستاهای سبزوار اظهارداشت: این سند با نگاهی به ظرفیت های موجود در روستاهای سبزوار و با رویکردی توسعه ای تدوین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بصیر سبزوار،احمد برادران صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر سبزوار با اعلام خبر تدوین سند توسعه روستاهای سبزوار اظهارداشت: این سند با نگاهی به ظرفیت های موجود در روستاهای سبزوار و با رویکردی توسعه ای تدوین شده است.,  بصیر سبزوار,

 

,

وی با اشاره به اینکه بای شناسایی نقاط ضعف و قوت این سند در چهار روستا به عنوان پایلوت اجرایی خواهد شد تصریح کرد: پس از شناخت برخی نواقص وهمچنین تقویت نقاط مثبت این سند به عنوان الگویی برای سایر روستاها استفاده خواهد شد.

,

 

,

برادران با بیان اینکه جذب اعتبارات عمرانی ارتقای مسائل بهداشت و درمان و ایجاد بسترهای اشتغال از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه است تاکید کرد: نظارت بر اجرای طرح های هادی توسعه گردشگری روستایی از جمله دیگر موارد است که در این سند به عنوان اولویتها مورد توجه قرار گرفته است.

,

 

,

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه یک از مهم ترین علل مهاجرت روستائیان به شهر نبود شغل و درآمد مناسب و متناسب با زندگی روستایی است عنوان کرد: برای جلوگیری از معضل حاشیه نشینی و تثبیت جمعیت در روستا باید نگاه ویزه ای به حوزه کسب و کار های مولد در این مناطق داشت.

,

 

,

برادران به نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در اجرای این سند راهبردی اشاره کرد و گفت: این افراد با شناختی که از معضلات و ظرفیت های روستاها دارند مشاورین بسیار خوبی برای مجریان این طرح خواهند بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
فرماندار سبزوار از تدوین اولین سند توسعه روستاها در سبزوار به عنوان اولین شهرستان استان خبر داد.