توزیع بز سانن در مناطق عشایری شهرستان سرایان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان درگفت گو باسرایان بیدار،گفت: تسهیلات ۶ درصد با بازپرداخت ۶ ساله برای اشتغال‌زایی عشایر و روستائیان شهرستان سرایان ابلاغ گردیده است که دراین رابطه تعدادی بز اصیل سانن دراختیارعشایرقرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,
 وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی سرایان بدون هیچ محدودیتی آمادگی پذیرش و اجرای طرح‌های جدید سامانه‌های نوین آبیاری با یارانه دولتی را دارد.
,
 
,
مدیرجهادکشاورزی سرایان اظهارکرد:از کشاورزان درخواست می‌گردد جهت بهره‌مندی از اعتبارات بلاعوض دولتی و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به مراکز جهاد کشاوری آیسک و سه‌قلعه و اداره امور فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی سرایان مراجعه نمایند.
,
 
,
سلیمانی گفت: در بحث کشاورزی عشایر جهاد کشاورزی سرایان ورود پیدا کرده است و در مناطق عشایری با همکاری اداره امور عشایر نسبت به تجهیز چاه‌های کشاورزی و تسطیح و نوسازی اراضی اقدامات خوبی انجام گرفته است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی روستائیان و عشایر در راستای افزایش تولید و درآمد عشایر منطقه از اولویت‌های کاری و آموزشی ما است و در بحث آموزش عشایرهیچ محدودیتی وجود ندارد.
,
 
,
مدیرجهادکشاورزی سرایان بیان داشت: تسهیلات 6 درصد با بازپرداخت 6 ساله برای اشتغال‌زایی عشایرو روستائیان ابلاغ و لحاظ شده است که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات تحولی در بخش کشاورزی و دامپروری منطقه صورت پذیرد.ودرراستای همین موضوع تعداد17راس بزسانن اصیل  بین اهالی عشایرشهرستان بمنظورافزایش تولیدشیربیشتر دربزهای بومی واصلاح نژاددام سبک توزیع شده است.
,
 
,
سلیمانی با بیان اینکه این تعداد بزنراصیل سانن توسط شرکت عشایری شهید وطن‌خواه سه قلعه از شرکت سپیدان ورامین خریداری شده و به شهرستان سرایان منتقل شده است، افزود: هدف افزایش تولید شیر و گوشت بین دامداران متقاضی اصلاح نژاد دام سبک توزیع شده است.
,
 
,
وی بیان داشت: تمرکز دامداران منطقه بر ترویج و ازدیاد نژادهای دامی با راندمان بالا می‌تواند شرایط توسعه و رشد اقتصادی دامداران را فراهم کند که این امر با توجه به اهمیتی که دارد در زمینه تولید شیر و گوشت بر دامپروری کل شهرستان نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: حوزه عشایر حوزه‌ای می‌باشد که بر اثر خشکسالی‌های متوالی چندین ساله و تغییر اقلیم منطقه دستخوش مشکلات فراوانی شده است، چاه‌های کشاورزی کم‌آب و برخی از آن‌ها نیز خشک شده‌اند، کمبود علوفه به دلیل فقر مراتع و مشکلات فراوانی که وجود دارد باعث شده است تا وضعیت اقتصادی عشایر ضعیف گردد و شاید نیاز باشد علاوه بر دامداری که شغل اصلی عشایر منطقه محسوب می‌شود درآمد دیگری نیز داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
مدیر جهاد کشاورزی سرایان ازتوزیع 17راس بزاصیل سانن درمناطق عشایری شهرستان بمنظوراشتغالزایی وتولیدوافزایش شیربیشتر خبرداد.