عدم صدور فاکتور منجر به صدور جریمه سنگین مالیاتی برای طلافروشان اردبیل شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شاپور رضایی رئیس اتاق اصناف اردبیل در گفتگو با آذرسلام درباره اعتراض و تعطیلی بازار طلافروشان اردیبل اظهار داشت: به دنبال تطعیلی بازار طلافروشان اردبیل روز چهارشنبه هیئت مدیره اتاق اصناف با مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان دیدار و جلسه گذاشت تا چاره اندیشی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی افزود: آنچه که موجب اعتراض طلافروشان شده است مربوبط به ماده 169 قانونی صنفی بوده که اشعار می دارد: در قبال فروش جواهرات باید فاکتور رسمی صادر شود، متاسفانه برخی از طلافروشان طی سال های 90 و 91 فاکتور فروش ارائه نکرده اند و این موجب صدور جریمه های سنگین میلیونی برای طلا فروشان شده است.

,

رضایی تصریح کرد: به دنبال این موضوع پنج شنبه به همراه نماینده ای از صنف طلافروشان با "نوع پرور" رئیس مالیات و دارایی استان جلسه گذاشته شد تا درباره جریمه های مالیاتی طلافروشان تخفیف یا راهکاری یافته شود که وی نیز وعده پیگیری جلب موافقت مسئولن دست بالا برای کمک و اعمال تخفیف را دادند.

,

وی اخاطر نشان کرد : روز گذشته نیز عده ای از طلافروشان با حضور در سازمان مالیات و دارایی خواستار لغو جریمه ها شدند این در حالی است. مدیرکل دارایی و مالیات استان نیز اعلام کرده است که این جریمه منطبق با ماده 169 که مصوب مجلس و قانونی هست وسعی می کنیم موافقت مرکز کشور را برای موافقت با تخفیف جریمه ها را جلب کنیم.

,

رئیس اتاق اصناف اردبیل با ابراز تاسف از اقدام عده ای معدود درباره اقدام عجولانه و به حاشیه کشیدن موضوع خواستار حفظ آرامش و  فعالیت عادی طلافروشان صنف تا حصول نتیجه پیگیری ها شد.

,

گفتنی است امروز نیز صاحبان صنف جواهرات مقابل استانداری اردبیل تحصن کرده اند و منتظر دریافت پاسخ از استانداری هستند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتاق اصناف اردبیل در خصوص تعطیلی بازار طلافروشان اردیبل گفت:متاسفانه برخی از طلافروشان طی سال های 90 و 91 فاکتور فروش ارائه نکرده اند و این موجب صدور جریمه های سنگین میلیونی برای طلا فروشان شده است.