صدور حکم مسئولان متهم در پرونده جرایم انتخاباتی از هفته آینده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به جرایم انتخاباتی استانداران و فرماندارانی که برایشان پرونده تشکیل شده اظهار کرد: تا الان حکمی در این خصوص صادر نشده اما اکثریت کسانی که پرونده داشتند، به جلسات دادرسی احضار شدند و در جلسات نیز حضور یافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در جلسات دادرسی، توضیحات و دفاعیات متهمان استماع شده است افزود: برخی پرونده نیاز به تشکیل جلسه دادرسی مجدد دارد و در ارتباط با برخی دیگر نیز، استعلام‌هایی از مراجع مسئول مانند شورای نگهبان، نیروی انتظامی و هیئت‌های نظارت استان‌ها، انجام شده است. 

,

اسماعیلی با بیان اینکه پاسخ مراجع مسئول به استعلام‌های انجام شده، در تصمیم دادگاه تأثیر دارد گفت: احتمالاً از هفته آینده موعد صدور حکم فرا می‌رسد و دادگاه بر اساس توضیحات متهمان، اسناد و مدارک موجود و پاسخ استعلام‌ها، مبادرت به صدور رأی می‌‌کند.

,

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: برخی از این پرونده مربوط به استانداران و فرمانداران مراکز استان‌هاست که رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگستری استان تهران است و برخی دیگر از پرونده‌ها نیز ناظر بر سایر مقامات که مرتکب جرم شدند و رسیدگی به جرایم انتخاباتی آنها هم در صلاحیت دادگستری تهران است.

,

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوشانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره برخورد با جرایم انتخاباتی مسولان گفته بود: در تهران نسبت به 12 استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده اما هنوز دادگاه‌های‌شان برگزار نشده است. در استان‌ها نیز تاکنون 17 مورد محکومیت اعم از حبس و جرای نقدی صادر شده و 24 مورد نیز برائت صادر شده و تعدادی هم در حال رسیدگی است.

]
رئیس کل دادگستری استان تهران از محاکمه استانداران و فرمانداران متهم در پرونده جرایم انتخاباتی و استعلام دادگاه کارکنان دولت از مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت: از هفته آینده موعد صدور حکم در این پرونده‌ها فرا می‌رسد.