تولید میگو ۶۰هزار تُن افزایش می‌یابد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی عبدالحی گفت : پرورش دهندگان و تولیدکنندگان میگوی پرورشی به بلوغ تولید رسیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: همچنین رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی به صادرات میگوی پرورشی افزایش یافته است.

,

وی افزود: پرورش دهندگان و فعالان پرورش و صادرات میگوی پرورشی از سود قابل قبول سرمایه گذاری در این بخش از صنعت شیلات برخوردار هستند.

,

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، پرورش دهندگان موفق شده اند با استفاده از دانش و فناوری در امر تولید و آگاهی از چگونگی کنترل بیماری هر سال تولید میگوی پرورشی را بیشتر می کنند.

,

وی اظهار داشت : همکاری سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی نیز نقش بسیار مهمی در کمک به پرورش دهندگان و کنترل بیماری داشته است.

,

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: تا حداکثر دو سال آینده شاهد رشد جهشی در تولید میگوی پرورشی کشور خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شد امسال تولید میگوی پروری حداقل به ۳۰ هزار تن برسد، گفت : تولید نهایی میگوی ۹۶ به ۲۷ هزار تن می رسد.

,

عبدالحی خاطرنشان کرد : تولید سالانه میگوی پرورشی ایران باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۶۰ هزار تن برسد که دست یافتنی است.

,

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیماری ویروسی را مهم ترین مشکل پیش روی پرورش دهندگان اعلام کرد و گفت : با بالابردن دانش پرورش دهندگان می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

,

به گفته وی، در اوایل تولید میگو حدود ۱۲ هزار تن در چهار هزار و ۷۰۰ هکتاری تولید می شد اما با افزایش بیش از دو برابری سطح کشت، تولید سالانه میگوی به بالای ۲۵ هزار تن رسیده است.

,

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران یادآور شد: پارسال بیشترین تولید میگو به ترتیب در استان های هرمزگان، بوشهر، گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر همواره بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص می دهد، گفت: پارسال به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع استان بوشهر، تعداد زیادی از میگوهای تولید این استان نابود شد.

,

عبدالحی به تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت شیلات ایران اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر همایش های مختلفی با همراهی کشورهای فرانسه، نروژ، چین و تایلند برپا شد که هدف ما ارتباط کشورها با یکدیگر در زمینه توسعه تولید آبزی بوده است.

,

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران بیان کرد : چندین طرح با کشورهای مختلف منعقد شده است که مهم ترین آن همکاری با فرانسه در قشم برای راه اندازی یک مرکز تکثیر ماهیان دریایی بوده و دیگری مربوط به پرورش میگو در هرمزگان با همکاری یک شرکت دیگر از این کشور است.

,

وی تاکید کرد: همچنین سرمایه گذاری یک شرکت دیگر فرانسوی در زمینه تولید قزل آلا انجام شده است و شرکت‌های بزرگ تایلندی برای مذاکره با ایران در زمینه شیلات علاقه نشان داده اند و چندین سفر برای بازدید از روند تولید آبزی در کشور صورت گرفته و مذاکراتی در حال انجام است.

,

اقتصادآنلاین

]
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از رشد جهشی تولید میگوی پرورشی کشور تا دو سال آینده خبر داد.