آخرین جزییات از شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس رشیدی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: ثبت نام وام صندوق بازنشستگی کشوری از روز سه شنبه 22 مهرماه آغاز شده و با مهلتی یک ماهه تا 21 آبان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اقتصاد آنلاین,

وی در خصوص میزان اعتبار صندوق برای اعطای وام به بازنشستگان اظهار کرد: امسال با رایزنی‌های صورت گرفته و تفاهمی که با بانک صادرات منعقد شده است، یک هزار و 200 میلیارد تومان وام در قالب وام 4 میلیون تومانی به 300 هزار متقاضی این وام اعطا خواهد شد.

,

رشیدی در خصوص فرآیند اعطای این وام نیز گفت: پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام و بسته شدن سایت فرآیند قرعه کشی آن از طریق نرم افزار صورت خواهد گرفت و طی 12 مرحله این وام اعطا خواهد شد.

,

این مقام مسئول در سازمان بازنشستگی کشوری در خصوص کارمزد و تعداد اقساط وام بازنشستگان این صندوق خاطر نشان کرد: اقساط این وام 36 ماهه و با کارمزد 4 درصد است و پرداخت اقساط آن نیز به صورت برداشت از حقوق بازنشستگی است و نیاز به مراجعه به بانک برای پرداخت اقساط ندارد.

,

رشیدی میزان استقبال از ثبت نام این وام را چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: تا دیروز اول آبان تعداد490 هزار و 839 نفر از بازنشستگان در سامانه ثبت نام کرده‌اند و با توجه به مدت زمان باقی مانده پیش بینی افزایش این تعداد را داریم.

,

مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی ضمن اعلام این که امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود ندارد تصریح کرد: اولویت پرداخت وام افرادی هستند که قبلا از صندوق بازنشستگی وام دریافت نکرده‌اند.

,

وی از همه بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری خواست چنان‌چه به وام ضروری 4 میلیونی نیاز دارند از طریق ثبت نام در سامانه cspf.ir در پرسه قرعه کشی جهت دریافت آن قرار بگیرند.

, cspf.ir,

رشیدی بیشترین تعداد ثبت نام را تهران عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری، مربوط به استان تهران با 88 هزار و 526 نفر است. همچنین استان‌های فارس با 36 هزار و 608 نفر، خراسان رضوی با 35 هزار و 131 نفر، اصفهان با 32 هزار و 597 نفر و مازندران با 27 هزار و 128 نفر در جایگاه‌های بعدی بیشترین تقاضای وام قرار دارند.

,

رشیدی با اشاره به استان‌هایی که کمترین تقاضا را داشتند، گفت: استان‌های خراسان شمالی با 3 هزار و 733 نفر، قم با 4 هزار و 10 نفر، هرمزگان با 4 هزار و 617 نفر، ایلام با 5 هزار و 4 نفر و خراسان جنوبی با 5 هزار و 50 نفر کمترین آمار ثبت نام وام ضروری را به خود اختصاص داده‌اند.

]
مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی از ثبت نام بیش از ۴۹۰ هزار نفر در سامانه این سازمان جهات دریافت وام ۴ میلیونی ضروری خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام این وام تا ۲۱ آبان ماه خواهد بود و امکان تمدید نخواهد داشت.