فعالیت 54 واحد فرآوری بسته‌بندی گیاهان دارویی در سبزوار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار منصور برغمدی عصر امروز برگزاری همایش فرصت‌ها و توانمندی‌های گیاهان دارویی منطقه سبزوار گفت: این شهرستان با داشتن بالغ‌بر 100 هزار هکتار طرح جمع‌آوری و فرآوری گیاهان دارویی همانند کتیرا، کمای آنغوزه و کمای باریجه از عرصه منابع طبیعی و صادرت به خارج از کشور، تنوع اقلیمی گسترده در این پهنه غنی و هفت هزار هکتار اراضی کشت انواع گیاهان دارویی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در شرق کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار ,

 

,

وی با بیان اینکه انواع گیاهان دارویی همانند زیره، زعفران، فلفل قرمز، گل محمدی و غیره در این شهرستان کشت می‌شود، افزود: سه هزار تن انواع عرقیات گیاهی، 80 تن بسته‌بندی ادویه و چاشنی و 50 تن دم‌نوش‌های گیاهی در 50 واحد کارگاه تولید عرقیات و فرآوری گیاهان دارویی از مهم‌ترین ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این شهرستان است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: عمده‌ترین توانمندی شهرستان سبزوار به‌عنوان تولید بیش از 20 هزار تن محصولات خام کشاورزی و گیاهان دارویی است که در این زمینه سبزوار را تبدیل به قطب تجمیع محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در کشور کرده است.

,

 

,

وی از فعالیت 54 واحد فرآوری بسته‌بندی گیاهان دارویی در سبزوار خبر داد و خاطرنشان کرد: ازنظر توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی این شهرستان دارای مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه حکیم سبزواری، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشگران، نیروهای جوان دانش‌آموخته و عطاری‌های تجربی در حوزه گیاهان دارویی است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از فعالیت 54 واحد فرآوری بسته‌بندی گیاهان دارویی در سبزوار خبر داد و گفت: تولید بیش از 20 هزار تن محصولات خام کشاورزی و گیاهان دارویی، سبزوار را تبدیل به قطب تجمیع محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در کشور کرده است.