امنیت در آمریکا از برخی کشورهای جهان سومی پایین تر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس، بهشت امنیتی تصور ذهنی برخی از آمریکاست که اکنون در برزخی از ناامنی افسار گسیخته در جهانی از سکوت و سانسور اداره می شود اما حقایق تکان دهنده از این ماجرا هر روز ابعاد تازه تری پیدا کرده اند در حال حاضر نتیجه خشونت مسلحانه آمریکا روزانه 37 نفر کشته می شوند و حداقل 50 درصد شهروندان این کشور با خود اسلحه حمل کرده یا با آن زندگی می کنند این روند باعث شده تا ایالات متحده آمریکا در شاخص امنیت جهانی 2017 با رتبه 45 در میان137 کشور از این جهت حتی پایین تراز برخی کشورهای جهان سومی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس،,


 آمریکا در صدر کشور های توسعه یافته از نظر قتل شهروندان با سلاح گرم قرار دارد. آمریکا بالا تر از کشورهای توسعه یافته خود با فاصله ی زیادی در کشتار اسلحه گرم قرار گرفته است. بر اساس یک مطالعه گسترده که توسط روزنامه گاردین انجام شده است از نظر میزان قتل در این قالب نشان دهنده برتر بودن ایالات متحده در میان کشورهای پیشرفته است.

,
,

فاکس نیوز در گزارشی نوشت: از هر یک میلیون نفر در آمریکا میانگین تعداد29.7 نفر با سلاح گرم کشته می شوند.

,

 واشنگتن پست: هر روز بیش از یک حادثه ی قتل عام دست جمعی در آمریکا بوقوع می پیوندد.

,

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از یکی از تیراندازی های جمعی در آمریکا در ماه سپتامبر 2015 گفت: حوادث تیراندازی در آمریکا به موضوعی معمولی تبدیل شده است

,

, ,


و اکنون آن عبارت به واقعیتی عینی تبدیل شده است از آغاز سال 2015 و تا 2 دسامبر سال جاری در آمریکا 356 مورد حادثه قتل عام جمعی با استفاده از سلاح گرم تنها در 336 روز انجام شده است که بر اساس نظرسنجی  واشنگتن پست، جمع بندی این حوادث این معنی را بدست داده است که بیش از یک مواردی از این حوادث بصورت روزانه در ایالات متحده آمریکا تکرار می شود و در شرایط حادتر، ثبت گزارشات پرونده خشونت با اسلحه که با موسسه«Gun Violence Archive»  که در سال 2013 آغاز بکار کرده شکل رسمی تری بخود گرفته است.

,
,

براساس حوادث جاری مرتبط طی ارائه آمار روزانه و سالانه حملات خشونت آمیز نظامی در آمریکا را در طول سالهای 2014، 2015، 2016 و 2017  را تشریح می کند: به غیر از خودکشی با استفاده از سلاح گرم میانگین سالانه در آمریکا 22000 مورد ثبت گردیده است.

,

همچنین در سال 2017،از (22 اکتبر)، حوادث خشونت مسلحانه متعددی در ایالات متحده 49.934 حادثه به وقوع پیوسته است که باعث مرگ 12459 نفر و آسیب دیدگی 25.467 نفر و در سال 2016، 58.784 حادثه منجر به  مرگ15.080 نفر و زخمی شدن 30.616 گزارش شده است.

,

, ,

 از سوی دیگر در 6 آوریل 2017 طی یک نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی پیو( Pew) انجام شد که مشخص شد شکافی عمیق میان آمریکایی در چگونگی وضع قوانین بر حمل اسلحه وجود دارد و آشکار شد که 47 درصد آمریکایی ها حق حمل اسلحه را ضروری دانسته تا در مقایسه با 51 درصد که با اعمال مهار و کنترل حمل اسلحه موافق بودند تا تضادی واضح را رقم بزنند و همچنان سردرگمی عمومی از سرنوشت امنیت شهروندان گسترش بیشتری یابد.

,

این ارقام می تواند تغییر کند اگر که برنامه کاهش حمل اسلحه در آمریکا جدی باشد البته پس از بدترین حمله تیراندازی در تاریخ آمریکا در اوت 2017 در لاس وگاس که 59 نفر را کشت و بیش از 500 نفر دیگر زخمی شدند حتی اگر وضعیت نظر سنجی ها تغییر کند دشوار است قوانین موجود با دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی و حزب جمهوری خواه تغییری کند.و در اینجا باید گفت دولتی که در تامین امنیت روزانه شهروندانش ناتوان است چگونه داعیه ی تامین امنیت جهانی را درسر می پروراند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
بهشت امنیتی تصور ذهنی برخی از آمریکاست که اکنون در برزخی از ناامنی افسار گسیخته در جهانی از سکوت و سانسور اداره می شود اما حقایق تکان دهنده از این ماجرا هر روز ابعاد تازه تری پیدا کرده اند.