هزینه کارمزد گواهی سپرده طلا بالا است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود حسینی پور در خصوص پذیرش برخی کالاها  همچون کنجاله یا گواهی سپرده طلا در بورس کالا گفت: هیچ یک از این‌ها  کالای ایده الی برای بورس کالا محسوب  نمی‌شود،  به طور مثال  مصرف ذرت چندین برابر سویا است و همچنین سویا را نمی‌توان به راحتی انبار کرد از این رو باید  به اندازه مصرف خرید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: زیرا  چنانچه بر روی هم انباشته گردد ممکن است آتش بگیرد و برعکس  ذرت با دارا بودن پوسته کیتینی بسیار مقاوم است و می‌توان به مدت طولانی آن را  ذخیره کرد.

,

مدیرعامل کارگزاری باهنر اظهارداشت: علت عدم انتخاب این کالا توسط بورس کالا احتمالا دلایل دیگری دارد اما،  در اغلب بورس‌ها ذرت اولویت بیشتری داشته است.

,

وی با تاکید بر اینکه  مشکل گواهی سپرده طلا هزینه کارمزد بالای آن نسبت به خارج از بورس است، تصریح کرد: عدم توسعه هر دو کالا و حتی سایر اقلام مشخص نبودن میزان دریافت مالیات است که در سطح بالاتر بایستی به آن پرداخته شود و مانند اوراق بهادار مالیات کم دریافت گردد؛  در آن صورت هم به نفع دولت است و هم ملت و منافع ملی و توسعه‌ای هم در بر خواهد داشت .

,

حسینی پور بر ضرورت توجه به پذیرش ایزوگام در بورس کالا تاکید و بیان داشت: یکی از خصوصیات بورس کالا استاندارد سازی و شفافیت است یعنی فروشنده کالا ملزم به رعایت استاندارد است.

,

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بدین معنا که گریدها،  نوع و میزان استفاده از قیر باید کاملا مشخص که در این صورت امکان تقلب کاهش می یابد.

,

وی گفت: از طرف دیگر می‌توان الزام نمود مواد اولیه خریداری (قیر) نیز بایستی از طریق بورس انجام گیرد، همچنین تمامی  خریداران و فروشندگان بایستی اطلاعات مورد نیاز خود را به بورس اعلام نمایند که امکان فرار مالیاتی را به حداقل ممکن خواهد رساند. .

,

 حسینی پور خاطرنشان کرد: حتی می‌توان عرضه بعدی را منوط به ارائه فاکتور رسمی نمایند،  با این اقدامات بورس به شفاف سازی کمک شایانی خواهد نمود .

,

اقتصادآنلاین

]
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، عدم توسعه گواهی سپرده طلا هزینه کارمزد بالای آن نسبت به خارج از بورس است.