نوشدارو بعد از حادثه در خسروآباد بکار مردم نمی آید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "کازرون خبر"، همواره مراکز مدیریتی و مسئولن پس از وقوع حوادث به فکر پیشگیری از حوادث بعدی می افتند در حالی که در بیشتر اوقات قبل از سوانح می توان با هزینه های بسیار اندک مادی و معنوی از رخدادهای ناگوار پیشگیری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کازرون خبر,

بارها شنیده شده است که کودکان در یکی از روستاهای شهرستان کازرون در مخازن آب، گودال ها و آب انبار افتاده و جان خود را از دست داده اند.

,

همین چند ماه پیش نیز یکی از دختربچه های روستایی در منطقه الیف بر اثر افتادن در آب انبار روستا که محافظ مناسبی نداشت خانواده ای را داغ دار کرد و مسئولین پس از این ماجرا با حضور در روستا به فکر ایجاد یک مخزن آبی استاندارد افتادند.

,

حالا هم در حاشیه شهر کازرون روستایی به نام خسروآباد وجود دارد که وجود چاه قنات هایی در طول روستا خطری جدی برای کودکان است.

,

این مجموعه چاهها که از روستای خسروآباد و خیرات آباد میگذرد، در مجاورت پارک و زمین فوتبالی است که روزانه تعداد زیادی کودک و نوجوان در آن حضور دارند.

,

با وجود درخواست های فراوان اهالی از دهیاری و بخشداری اما تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن سازی و یا مسدود نمودن این حلقه چاهها صورت نگرفته است.

,

یکی از اهالی روستا که چندین بار مطالبی را برای این پایگاه خبری در مورد چاههای مذکور و خطرات احتمالی آن ارسال نموده است در این باره می گوید: اگر خدای ناکرده یکی از کودکان این محله هنگام بازی در چاه بیفتد و جان خود را از دست بدهد، آن موقع تسلیت گفتن و آوردن ماشین آلات برای پرکردن چاهها دیگر ارزشی ندارد.

,

 

,

خانم بختیاری از اهالی در این باره میگوید: من یک مادرم. حتی یک لحظه هم جرات تنها گذاشتن فرزندم را ندارم .استرس و ترس از این چاهها خوره جانمان شده. نمی دانیم کی قراراست از فکر این موضوع رها بشویم.

,

 

,

یکی از پیرزنان محله که در همان نزدیکی با دیگر زنان روستا گرم تعریف بود خود را می رساند و می گوید: این چاه ها باعث شده مردم آشغال منازل خود را هم در آن بریزند و همین موضوع باعث می شود ساکنان محل دچار مریضی شوند.

,

یکی از جوانان روستا هم گفت: سالانه چندین میلیون تومان بودجه دهیاری است، هزینه چند کامیون خاک فقط چندصد هزارتومان است. به نظرم سلامت و حفظ جان مردم به میزان چندصدهزارتومان ارزش داشته باشد.

,

کازرون خبر از بخشدار مرکزی می خواهد تا با یک اقدام جهادی، مشکل اهالی را رفع نموده تا خطر کودکان روستا را تهدید نکند و یک آرامش روانی برای ساکنین ایجاد شود.

,

 

,
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

,

انتهای پیام/

]
بارها شنیده شده است که کودکان در یکی از روستاهای شهرستان کازرون در مخازن آب، ودال ها، آب انبار افتاده و جان خود را از دست داده اند.