سیگار کلید ورود به وادی اعتیاد است/دانش آموزان باید مهارت نه گفتن را در خود تقویت کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر، همزمان با آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، ویژه برنامه ای در این راستا با حضور معاون پرورشی و کارشناس مسئول تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرروش شهرستان بهمئی  در مدرسه کاردانش امیر کبیر شهر لیکک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرروش بهمئی در جمع دانش آموزان این مدرسه، اعتیاد به مواد مخدر را یکی از خطرناک ترین آسیب های اجتماعی دانست.

,

نورمحمد بزمه تصریح کرد: انسان یک موجود چند بعدی است و بیشترین مشکلاتی که در زندگی برای افراد به وجود می آید، به دلیل بی توجهی به بعد اجتماعی است.

,

این کارشناس ارشد روانشناسی با تاکید بر لزوم تقویت مهارتهای زندگی در مدارس، گفت:  اگر مهارت های زندگی را به خوبی یاد بگیریم، بسیاری آسیب های اجتماعی در جامعه حل می شود.

,

بزمه افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی  با ترویج آسیب های اجتماعی فکر  و ذهن جوانان و نوجوانان ما را مشغول می کنند تا نیروی فعال و مستعد جامعه ما را نابود کنند.

,

وی با اشاره به لزوم کنترل و پایش همه افراد در رابطه با اعتیاد، گفت: آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد، پست و مقام نمی شناسد ،کارگر و مهندس نمی شناسد، گاهی مواد مخدر در خانه هایی یافت می شود که به ذهن کسی هم خطور نمی شود.

,

بزمه خاطرنشان کرد: سواد و بی سوادی در اعتیاد معنا ندارد ؛ما پزشک معتاد به مواد مخدر هم داریم.

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرروش شهرستان بهمئی در ادامه گفت: یک معتاد ذکر و فکر خود را صرف تامین مواد مخدر می کند، حتی کلیه حقوق روزانه کارگر معتاد بدون در نظر گرفتن نیازهای لسلسی خانواده، صرف این بلای خانمان سوز می شود.

,

بزمه خاطرنشان کرد: یکی از علائم ساده اعتیاد در افراد، تغییر در ساعات خواب و بیداری است، به طوری که روزها خواب و شبها بیدارند.

,

وی گفت:یکی از عوامل روی آوردن به مواد مخدر، وسوسه های مصرف به عنوان داروی مسکن می باشد.

,

بزمه افزود: مورد دیگر گرایش مردم به خصوص جوانان به مواد مخدر، مشکل بیکاری است که مسئولان باید برای رفع این مشکل تلاش جدی کنند.

,

 این کارشناس و مشاور روانشناسی تصریح کرد: کلیدمواد مخدر سیگار است و اولین موردی که ما را وارد وادی خطرناک اعتیاد می کند، سیگار است.

,

بزمه گفت: ما باید بتوانیم در برابر تعارف سیگار دوستان قدرت نه گفتن داشته باشیم، در این صورت اعتماد به نفس بالا می رود و عزت نفس تقویت می شود.

,

وی افزود:مهارت مهم دیگر که مانع ایجاد اعتیاد در افراد می شود، مهارت تصمیم گیری است که خانواده در تقویت این مهارت نقش مهمی دارد.

,

بزمه خاطرنشان کرد: مهارت خودشناسی، عامل مهم دیگری برای مقابله با اعتیاد است ؛انسان با شناخت کافی از خود، می تواند در راستای شکوفا سازی استعداد های فردی گام بردارد.

,

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه مدارس و خانواده ها به آسیب های فضای مجازی و مقابله با آنها، گفت:فضای مجازی با وجود داشتن مزایای زیاد، منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی است ؛افت تحصیلی دانش آموزان و افزایش طلاق در جامعه با آسیب های فضای مجازی مرتبط است.

,

بزمه افزود: اگر مسئولان مدارس بر عدم استفاده از موبایل تاکید دارند، برای مقابله با آسیب های  ناشی از فضای مجازی است.

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرروش شهرستان بهمئی در پایان با تقدیر از  پرسنل مدرسه کاردانش امیر کبیر شهر لیکک به دلیل اجرای برنامه های مختلف مبارزه با آسیب های اجتماعی، گفت: دانش آموزان باید با همکاری مسئولان مدارس و استفاده بهینه از  از امکانات موجود در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط در مدرسه گام بردارند.

,

 

,

تصاویر ضمیمه:

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
انتهای پیام/
,

 

]
ما باید بتوانیم در برابر تعارف سیگار دوستان، قدرت نه گفتن داشته باشیم، در این صورت اعتماد به نفس بالا می رود و عزت نفس تقویت می شود.