بررسی ظرفیت‌های ورود به بازارهای ملی و بین‌المللی در شهرقدس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، محمد انشایی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ظهر امروز از کارگاه های سازه های فلزی و چوبی شهرستان قدس بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان طی بازدید به عمل آمده از کارگاه ساخت سازه های فلزی اظهار کرد: با توجه به توانایی و پتانسیل های دیده شده از هنرمند فعال در این زمینه، حضور در نمایشگاه های صنایع دستی می تواند موجب توسعه و رونق بازار کاری شود و به دنبال آن با ایجاد زمینه های اشتغال برای سایر علاقه مندان علاوه بر اشتغالزایی، در زمینه های اقتصادی نیز اثر بخش خواهد بود.

,

خراطی یا هنر ساخت اشیا و ظروف با استفاده از چوب یکی از هنرهای ارزشمندی است که در کارگاه هنری آقای محمدی انجام می شود.

,

چلنگری یا هنر شکل دادن به فلز یکی از هنرهای ارزشمند و دیرینه ای است که در کارگاه آقای صمدی انجام می شود.

,

طی بازدید انجام شده توسط معاون اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، ضمن تایید و تحسین تولید این اثرات هنری ابراز کرد: شرکت در نمایشگاه های هنری زمینه ای برای پیشرفت و رونق بازار فروش است. با افزایش فروش می توان در خرید مواد اولیه به صورت عمده عمل نمود و در نتیجه قیمت تمام شوده محصول تولیدی را کاهش داد.

,

وی در ادامه از تسهیلات اختصاص یافته به روستاها یادآور شد و گفت: روستای زرنان بالا از توابع شهرستان قدس مکان مناسبی برای فعالیت هنرمندان است و با توجه به ارزش کار هنرمندان و نقش آنان در بخش اقتصادی، استفاده از مزایا و تسهیلات در نظرگرفته شده به روستاها، هنرمندان صنایع دستی می توانند با انتقال کارگاه به روستا در پیشبرد فعالیت های خود موثر باشند.

,

انتهای پیام/

]
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از کارگاه‌های سازه‌های فلزی و چوبی شهرستان قدس بازدید کرد و پس از آن ظرفیت‌های ورود به بازارهای ملی و بین‌المللی در شهرقدس مورد بررسی قرار گرفت.