صادرات ۴۰ درصد از الیاف مصنوعی کشور از استان مرکزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  جعفر اصغری معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با پیام دلیجان گفت: ارزش الیاف صادراتی کشور در شش ماهه نخست امسال ۵۵ میلیون دلار بوده که ۲۲ میلیون دلار آن متعلق به استان مرکزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , پیام دلیجان ,

اصغری با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در استان مرکزی در زمینه تولید الیاف مصنوعی وجود دارد بیان کرد: ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی الیاف در استان مرکزی فعال است که دو واحد آن در خمین و ساوه و بقیه در شهرستان دلیجان فعال هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه شهرستان دلیجان قطب تولید الیاف پلی استر کشور محسوب می شود ادامه داد: سهم به سزایی از تولید و صادرات این محصول در کشور متعلق به شهرستان دلیجان است.

,

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار تن الیاف نساجی در سال جاری در دلیجان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی شده است اظهار کرد: از صنایع الیاف دلیجان پنج واحد در زمینه تولید تیم پنبه ای و بقیه نیز تیم لایی فعالیت می کنند.

,

اصغری توضیح داد: صنایع الیاف نساجی دلیجان با برخورداری از تکنولوژی روز و تامین ماشین آلات مدرن از کشورهای اروپایی محصول با کیفیت تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کند.

,

وی با تاکید بر اینکه دلیجان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الیاف کتان تایپ های تنسیتی در کشور است اضافه کرد: این شهرستان تامین کننده مواد اولیه مصرفی اکثر صنایع نساجی تولید کننده انواع نخ ،پارچه، پتو، موکت، نانو و کالای خواب و سایر صنایع نساجی وابسته است.

,

اصغری با اشاره به نقش واحدهای تولیدی الیاف در اشتغال خاطرنشان کرد: در واحدهای تولیدی الیاف دلیجان یک و هزار ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم فراهم شده است.

,

شهرستان دلیجان درجنوب استان مرکزی دارای ۴۰۰ واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی است.

,

انتهای پیام/

]
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از الیاف صادراتی ایران به کشورهای مختلف در استان مرکزی تولید شده است.