ضعف ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده ‌کاملاً مشهود است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، یعقوب شیویاری در بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور که به همراه جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، ضمن ابراز تسلیت و تأثر از زلزله اخیر غرب کشور اظهار کرد: طی مأموریتی که از طرف رئیس مجلس به برخی کمیسیون‌ها ازجمله کمیسیون بهداشت و درمان جهت بررسی و روند درمانی حادثه دیدگان داده شد جهت بررسی میدانی مشکلات مردم عازم شهرهای زلزله‌زده شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ضعف ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده کاملاً مشهود است افزود: در این برهه زمانی که مردم این مناطق در تنگنا قرار دارند باید مسئولیت‌ها تفکیک‌شده و نیروها نیز ساماندهی شوند تا در امر خدمات‌رسانی به مردم تسریع شود.

,

شیویاری با تأکید اینکه دولتمردان باید به وعده‌هایی که به مردم زلزله‌زده غرب کشور داده‌اند عمل کنند ابراز کرد: وعده‌هایی که مسئولان در رفع نیازهای فعلی و آینده مردم این مناطق می‌دهند باید دور از احساس بوده و قابلیت انجام داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر باید اقلام ضروری خانواده‌های این مناطق را تهیه کنند تصریح کرد: باید نسبت به نحوه نیازسنجی و توزیع اقلام ضروری خانواده مسئولین امر هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند که در این میان اسکان موقت و تأمین اقلام غذایی در اولویت قرار دارند لذا نیروهای مستقر در منطقه باید در به یغما رفتن کمک‌های ارسالی مردم سریعاً  برنامه‌ریزی کنند تا دست افراد سودجو و فرصت‌طلب  قطع‌شده و عدالت در منطقه لحاظ شود.

,

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین تجهیزات پزشکی ضروری یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود اذعان کرد: با توجه به تخریب برخی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها باید نسبت به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و مراکز موقت و یا سیار در رفع نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه  اقدام شود.

,

وی در پایان اضافه کرد: حمایت‌های روحی و روانی به‌ویژه در خصوص خانواده‌هایی که عزیزان خود را ازدست‌داده‌اند باید در اسرع وقت به‌صورت ویژه از طریق ارگان‌های مربوطه ازجمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه ضعف ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده غرب کشور کاملاً مشهود است: ‌خدمات‌رسانی به مردم تسریع شود.