مقابله با جنگ روانی دشمنان داخلی و خارجی، شاخصه مشترک پیامبر(ص)و امام حسن(ع) بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل یوزباشی کارشناس مذهبی در مصاحبه با خبرنگار تات خبر، ضمن تسلیت به مناسبت ایام صفر بویژه شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) به سیره و اخلاق پیامبر پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اکرم(س) اخلاقی نیکو و کلامی نافذ و پرجاذبه با تمام انسان ها در هر رنگ و لباس داشتند که همین امر یکی از شاخصه های بارز در پیشرفت اسلام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

وی ادامه داد: شخصیت کریمانه و سیره اجتماعی آن حضرت نسبت به دوست و دشمن، از ایشان شبیه ترین مردم در خلق و خوی و خلقت، به پیامبر اعظم (ص) ساخته است، حلم و بزرگواری ایشان به اندازه ای بود که حتی دشمنان آن حضرت را شرمنده می کرد.

,

یوزباشی به شخصیت والای امام دوم شیعیان اشاره کرد و ادامه داد: شخصیت امام حسن مجتبی همچون جد بزرگوارشان، پیامبر اکرم (ص) الگوی یک انسان کامل بود که در تمامی ابعاد آن حلم و بردباری همچون نگینی می درخشید، بردباری در حوزه اقتصادی، در حوزه نظامی، در حوزه سیاسی و حکومتی که در هر مورد می توان مثال های بی پایانی را برشمرد، اما باید گفت صبر و حلم امام حسن (ع) تنها محدود به روابط ایشان با افراد نبود، بلکه ایشان از این صفت نیکو برای حفظ کیان اسلام و جان شیعیان بهره می برد.

,

وی خاطر نشان کرد: ویژگی مشترک بین این دو معصوم مواجه شدن آنها با جنگ روانی دشمنان داخلی و خارجی بوده است.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: عده ای در طول تاریخ سعی در مخدوش کردن چهره پیامبر اسلام داشته اند اما علیرغم همه این تلاش ها و توطئه چینی های بدخواهان اسلام و قرآن، روز به روز بر پیروان آن حضرت و عاشقان و دلدادگانش افزوده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در زندگی با فراز و نشیب های فراوان روبرو بوده اند، افزود: سبک زندگی پیامبر (ص) و مواضع ایشان در برابر مسائل مختلف باید برای مسلمین الگو باشد.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به مناسبت های مختلف در توصیف امام حسن مجتبی علیه السلام سخن گفته اند، از جمله فرمودند: «اگر قرار بود عقل به صورت یک انسان تجسم پیدا کند به صورت امام حسن علیه السلام ظاهر می شد».

,

 

,

انتهای پیام/

]
اسماعیل یوزباشی: ویژگی مشترک بین این دو معصوم مواجه شدن آنها با جنگ روانی دشمنان داخلی و خارجی بوده است.