چتر رحمت رضوی بر سر زلزله‌زدگان غرب کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر همین اساس، هم‌وطنان و ارگان‌های مختلف نیز به این طلب یاری لبیک گفتند و هر آنچه در توان داشتند، در همدردی و همدلی با هم نوعان به کار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
آستان قدس رضوی نیز همراه و همگام با سایر هم‌وطنان که با تعصبات انسان دوستانه، آسیب دیدگان را همراهی کردند پا در میدان گذاشته و به یاری زلزله‌زدگان غرب ایران شتافتند.
,
برپایی اکیپ‌های جهادی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ازجمله اقداماتی بود که معاونت مستضعفان استان قدس رضوی در جهت دستگیری از مصدومان آسیب‌دیده انجام داده است.
,
ازجمله گروه‌های جهادی که به منطقه زلزله‌زده اعزام‌شده است، دو گروه آشپزخانه‌ای است که در شهرهای قصر شیرین و سر پل ذهاب دایر شده است، این آشپزخانه‌ها روزانه 50 هزار غذای گرم تهیه و در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌کند.
,
 
,
  
,
, ,
 
,
در ساعات اولیه وقوع زلزله، ۲۴ نیسان و ۲ تریلی حاوی برنج، روغن، عدس، کنسرو، آب‌معدنی، کشمش، حلواشکری و کلوچه توسط ستاد اربعین آستان قدس رضوی بارگیری شده و به منطقه اصلی وقوع زلزله که همان سرپل ذهاب است، اعزام شد.
,
همچنین در 48 ساعت گذشته، 10 دستگاه خودرو کمک‌های امدادی خیرین و مردم را که شامل مواد غذایی، آب‌معدنی، پتو، پوشاک و ... بود، به منطقه ارسال و بین آسیب دیدگان توزیع شد.
,
به کمک خادم یاران رضوی و ستادهای مردمی، تیم‌ها و کارگروه‌های جهادی تشکیل و در زمینه‌های سرکشی از بیماران، توزیع مواد غذایی، آواربرداری، آب‌رسانی و خدماتی ازاین‌دست به آسیب دیدگاه خدمت‌رسانی می‌کنند.
,
توزیع 1000 تخته چادر در بین زلزله‌زدگان
,
همچنین با توجه به برودت هوا و نیاز بسیار شدید مردم آسیب‌دیده و داغدار به‌ویژه در مناطق روستایی، 1000 تخته چادر از سوی آستان قدس رضوی در اختیار نیازمندان و زلزله‌زدگان قرار گرفت.
,
با توجه به اینکه در چند روز گذشته، اقلام موردنیاز به‌صورت هماهنگ و یکنواخت در بین زلزله‌زدگان توزیع نشده است، با حضور گروه‌های جهادی و خادم یاران رضوی، قرارگاه امام رضا (ع) در این شرایط بحرانی و سخت، با مدیریت صحیح، وسایل موردنیاز را عادلانه و هماهنگ در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌دهند تا از بی‌نظمی و آشفتگی جلوگیری شود.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
توزیع روزانه 70 هزار غذای گرم در میان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه
, توزیع روزانه 70 هزار غذای گرم در میان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه,
با دریافت کمک‌های بیشتر مردمی و سازمان‌دهی آن‌ها، آمار طبخ و توزیع غذای گرم در بین مردم زلزله‌زده توسط استان قدس رضوی به بیش از ٧٠ هزار بسته غذا در روز رسیده است.
,
نکته پر اهمیت در توزیع کمک‌ها در مناطق زلزله‌زده این است که تمام امکانات آستان قدس رضوی برای زلزله‌زدگان مورداستفاده قرار می‌گیرد و کمک‌های این آستان مقدس از طریق قرارگاه‌های مستقر در قصر شیرین و سرپل ذهاب، با حضور و تلاش گروه‌های جهادی و خادم یاران رضوی در روستاها متمرکزشده است.
,
تلاش استان قدس رضوی در مناطق زلزله‌زده بر این است که هدایا و کمک‌های مردمی به‌صورت صحیح و عادلانه در بین خانواده‌های زلزله‌زده توزیع شود و در این رابطه، مناطق مختلف شناسایی و آمار موردنیاز به‌دست‌آمده است.
,
حضور کادر درمانی و پزشکی در مناطق زلزله‌زده
,
یکی از اقدامات بسیار مهم در این شرایط، رسیدگی‌های درمانی و پزشکی است که با هماهنگی‌های صورت گرفته، طی روزهای آینده گروه اعزامی پزشکان و کادر درمانی دارالشفای امام رضا (ع) به‌صورت داوطلبانه به روستاها و شهرستان‌های زلزله‌زده اعزام و خدمات موردنیاز درمانی را ارائه خواهند داد.
,
انتهای پیام /
]
در روزهای پایانی ماه صفر خبر وقوع زلزله در غرب کشور از دل‌خراش‌ترین اخباری بود که دل هر ایرانی غیور را به درد آورد و تصاویر و اخباری که به دست می‌رسید، نشان از طلب یاری از سوی زلزله‌زدگان و مجروحان داشت.