طرح مدیریت پسماند پزشکی در سطح بهارستان به اجرا در می آید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  بهارستانه، تخلیه و دفع غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای مختلف سبب بروز مشکلات محیط زیستی و بیماری‌های مختلف در بین مردم می شود، که این امر در شهرستان‌های حاشیه استان‌ها بیشتر از دیگر مناطق کشور به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه,

بنابه دلایل این چنینی سازمان مدیریت پسماند شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم اقدام به بی‌خطرسازی ۱۰۰ هزار کیلو پسماندهای پزشکی در این دو شهرستان کرد، چرا که پسماندهای پزشکی را می توان بدترین و آلوده‌ترین نوع پسماند در سطح شهرها دانست.

,

بنابر این گزارش، سازمان مدیریت پسماند شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم به‌منظور حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی و اطمینان از مدیریت اجرائی مناسب و ضابطه‌مند این دسته از پسماندها، نسبت به عقد تفاهم نامه چند جانبه با سازمان‌های نظام پزشکی دو شهرستان بهارستان ئ رباط کریم و شرکت خدمات گستر شهرستان اقدام نموده است.

,

بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند این دو شهرستان، این طرح با استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز و بهره‌گیری از متخصصان، پسماندهای پزشکی، بی‌خطرسازی گردیده و به‌عنوان پسماند عادی در مراکز دفن پذیرش و بر اساس مدیریت بهداشتی پسماند امحاء می گردد.

,

گفتنی است که در این طرح تعداد 200 مطب، درمانگاه، آزمایشگاه، پایگاه مشارکتی، مرکز بهداشت و بیمارستان حضور داشته و در سال گذشته موفق به عادی ساز حدود 100 هزار کیلوگرم از پسماندهای پزشکی گردیده است.

,

درپایان ناگفته نماند که پیگیری‌های لازم جهت مشارکت سایر مراکز درمانی و بهداشتی سطح شهرستان بهارستان توسط سازمان مدیریت پسماند درحال انجام می باشد، تا با مدیریت مناسب و اجرای این طرح، از دفع غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای پزشکی در سطح شهرستان بهارستان جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
طرح مدریت پسماند پزشکی در سطح شهرستان‌های بهارستان رباط کریم به شکل گسترده درحال اجرا می باشد.