حضور بیش از 7700 قصه گو در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره برگزاری مرحله منطقه ای مربوط به استانهای حوزه 5 در استان سمنان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان علاوه بر میزبانی از شرکت کنندگان این استان میزبان 6 استان تهران، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، البرز و خراسان شمالی در مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت مناسبی برای میزبانی از استانهای حوزه 5 دارد افزود: کادر مدیریتی استان سمنان هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و این موضوع اصلی ترین دلیل انتخاب این استان در میزبانی از استانهای حوزه 5 بوده است.

,

قمرزاده ترویج فرهنگ قصه گویی را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: قصه گویی یکی از سنت های قدیمی خانواده های ایرانی است که در تربیت کودک و نوجوان نقش مهمی دارد.

,

وی ادامه داد: قصه گویی هم به مهارت های قصه گو و هم به ایجاد خلاقیت ذهنی در شنونده کمک می کند لذا در فرآیند یادگیری نقش مهمی دارد.

,

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از شرکت 6 هزار و 737 قصه گو از سراسر کشور در این جشنواره خبر داد و گفت: خوشبختانه  پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز از این جشنواره استقبال خوبی کردند و 473 نفر از شرکت کنندگان را این گروه تشکیل می دهند.

,

قمرزاده با اشاره به شرکت 3 هزار و 174 نوجوان در این جشنواره اظهار کرد: 3 هزار و 90 نفر از شرکت کنندگان بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی را مربیان فعال در کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان سراسر کشور تشکیل می دهند.

,

وی با یادآوری حضور 11 کشور در دوره گذشته این جشنواره گفت: در جشنواره امسال نیز تعدادی از آثار شرکت کنندگان خارجی در بخش بین الملل ارائه خواهد شد.

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: این جشنواره در سه بخش بین الملل، قصه گویی رضوی و ادبیات عامه برگزار خواهد شد.

,

قمرزاده با بیان اینکه بخش استانهای حوزه 5 این جشنواره از 12 آذر به مدت 3 روز در سمنان برگزار می شود گفت: در حوزه 5 بالغ بر 42 قصه گو به ارائه آثار خود می پردازند که از بین آنها 6 اثر به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

,

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی یکم تا پنجم بهمن ماه در تهران برگزار و نفرات برتر نیز در این مراسم معرفی خواهند شد.

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از این نشست خبری به اقدامات صورت گرفته در این معاونت اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری حداکثر ظرفیت خود را برای تحقق تحول فکری کودکان و نوجوانان به کار گرفته است و البته توجه داشته باشید که این نهاد در کنار نهاد خانواده و سایر مجموعه های آموزشی و تربیتی در کشور فعالیت می کند.

,

قمرزاده با بیان اینکه تعداد مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری در سالهای اخیر افزایش محسوسی داشته است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 250 مرکز عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور فعال است.

,

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اسباب بازی های ایرانی با هدف حمایت از تولیدات داخلی گفت: استقبال خانواده ها از غرفه محصولات و اسباب بازی های ایرانی قابل توجه و بی نظیر بوده است.

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام خبر راه اندازی پورتال کودک 24 به منظور تولید محتوای سالم در فضای مجازی و خاطرنشان کرد: تلاش شده است کلیه نیازهای کودکان و نوجوانان در این پورتال بارگذاری شود تا امکان بهره مندی آسان این قشر فراهم گردد.

,

انتهای پیام/

]
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از میزبانی استان سمنان در مرحله منطقه ای این جشنواره خبر داد و گفت: تاکنون 7 هزار و 737 قصه گو در این جشنواره شرکت کرده اند.