جلوگیری از ساخت 214 بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آقا علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در شش ماهه اول سالجاری از اجرای بیش از 214 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان جلوگیری شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: در راستای اجرای ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با تلاش کارشناسان امور اراضی و مراکز 6 گانه جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از ساخت و ساز این میزان بنای غیر مجاز که در مراحل اولیه ساخت در زمین های کشاورزی بودند جلوگیری شد.

این مسئول بیان کرد: از این تعداد بنای غیر مجاز؛ 28 مورد مربوط به مرکز جهاد کشاورزی الموت شرقی، 24 مورد الموت غربی، 63 مورد اقبال لاهوری، 46 مورد کوهین، 27 مورد طارم و 26 مورد رجائی دشت از توابع این شهرستان است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند.

وی اذعان کرد: در این زمینه براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است. 

علیخانی تصریح کرد: آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را به منظور حفاظت از بستر تولید را داریم و شهروندان عزیز نیز می‌توانند برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با سامانه 131 به صورت شبانه روزی تماس برقرار کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت : در شش ماهه اول سالجاری از اجرای بیش از 214 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان جلوگیری شد.