ارسال ۲۰ تن کمک های مردمی از شهرضا به مناطق زلزله زده کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ جواد داستانی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: طرح به سوی نور به عنوان یک تجربه ماندگار، خدمات قابل توجهی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی، تصریح کرد: پاکسازی یکی از مناطق آلوده شهرستان از مواد مخدر و ارائه خدمات مختلف به ساکنان آن منطقه برای رهایی از دام اعتیاد و اشتغال آنان باید به عنوان الگویی برای سایر مناطق در نظر گرفته شود.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا، اظهار کرد: گسترش روز افزون آمار اعتیاد و نیز پیدایش انواع مختلف مواد مخدر و روانگردانها ضرورت مشارکت همه نهادهای اجرایی و دستگاه‌های مسئول در مبارزه سازمان یافته با این معضل اجتماعی را دوچندان کرده است.

,

داستانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بیان کرد: در هفته بسیج امسال ۱۸۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان اجرا می ‌شود.

,

وی، با بیان این مطلب که شعار هفته بسیج امسال «بسیج مظهر مردمسالاری دینی» انتخاب شده است، عنوان کرد: از جمله مهمترین برنامه های این هفته در شهرستان طرح بسیجی محله محور است که به صورت گشت های نیروهای بسیجی در محلات بدون استفاده از سلاح گرم برگزار می شود.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا، ادامه داد: در این هفته ۲ تیم از پزشکان بسیجی سلامت با حضور در یکی از مناطق محروم اقدام به ویزیت رایگان مردم خواهند کرد.

,

داستانی، همچنین با اشاره به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اظهار کرد: پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان آماده دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم به هموطنانمان در این مناطق هستند.

,

وی، اضافه کرد: یک محموله 10 تنی حاوی کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده و یک محموله دیگر نیز در روزهای آینده به این مناطق ارسال خواهد شد.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا، تصریح کرد: این کمک ها شامل 60 میلیون ریال وجه نقد، 500 تخته پتو، یک هزار و 700 قوطی غذای کنسرو شده، صد کارتن مواد شوینده بهداشتی، پنج هزار دست لباس نو، 400 باکس آب معدنی، 10 رول پلاستیک رولی عرض 4 متر،دو هزار متر مربع موکت، 20 عدد بخاری و 20 کارتن خشکبار است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: تمرکز بر حفظ و سلامت قشر جوان جامعه به عنوان یک راهبرد در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

,

محمدرضا انصاریپور، گفت: همکاری بین ستاد و شوراهای مبارزه با مواد مخدر در راستای مقابله با موارد نادر مشاهده مواد مخدر در باشگاه‌های ورزشی قابل توجه بوده است.

,

وی، تصریح کرد: لازم است برنامه هایی در جهت ارتقای سطح آگاهی، بینش و شناخت جوانان از انواع مواد مخدر با همراهی انجمن ها و اتحادیه های مختلف و بخش های مختلف وزارت ورزش اجرا شود.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، تأکید کرد: هراندازه والدین، آموزش و پرورش و رسانه‌ها هم افزایی بیشتری در حوزه آگاهی بخشی درخصوص معضلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر داشته باشند نگرانیهای اجتماعی از این آسیبها و معضلات ناشی از آنها کمتر خواهد شد.

,

وی، عنوان کرد: باید مدل زیستی و فرهنگی جامعه ایرانی شناخته و الگوهای مقابله‌ای با معضل مواد مخدر بر اساس آن تدوین شود.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی دارد زیرا با اقدامات یکسویه و تک بعدی راه به جایی نمی‌بریم و نمی‌توانیم اقدام مؤثری انجام دهیم.

,

انصاریپور، بیان کرد: مسئولان باید به رسالت خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند، نرخ فقر و بیکاری در جامعه بر گسترش اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی تأثیرگذار است.

,

وی، گفت: باید سیاست گذاری درست و جامع در موضعات مختلف جامعه ایجاد شود، آگاهی از حقوق معتادان بهبودیافته و ایجاد بستر مناسب برای جامعه پذیری آنها تأثیر مستقیم بر سلامت جامعه دارد.

,

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت گردآوری امار و اطلاعات کاربردی برای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تا زمانی که امار و اطلاعات دقیقی در دست نباشد نمی توان برای اجرای برنامه های مختلف برنامه ریزی درستی انجام داد.

,

محمدحسین داراب، ادامه داد: مهمترین استراتژی دشمنان در سال های اخیر ترانزیت و توزیع گسترده مواد مخدر سنتی و صنعتی در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان با هدف مقابله با حرکت پیشرو انقلاب بوده است اما با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی این دسیسه دشمن با شکست مواجه شده است.

,

وی، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با معضل اعتیاد آموزش افراد مختلف جامعه با استفاده از رسانه‌ها و در محیطهای دانشگاهی و مدارس است.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا، گفت: یک محموله ۱۰ تنی حاوی کمک های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده و یک محموله دیگر نیز در روزهای آینده به این مناطق ارسال خواهد شد.