بهره‌مندی 10 روستای محروم از خدمات عمرانی بسیج دانشجویی کاشمر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر روزبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص خدمات بسیج دانشجویی کاشمر به مناطق محروم اظهار داشت: عمده کار و تلاش عمرانی و فرهنگی دانشجویان و دانش‌آموزان و طلاب جهادگر بسیجی ما در مناطق محروم بخش کوهسرخ به عنوان محور اصلی و بخش مرکزی به عنوان محور فرعی شهرستان انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مسئول سابق دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای کاشمر گفت: مسلم نمی‌توان در زمان محدود به تمام نیازهای موجود رسیدگی و آنها را برطرف کرد اما آنچه در این میان حائز اهمیت است ولایت‌پذیری و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و نصایح پیامبرگونه امام راحلمان (ره) در رسیدگی به مناطق محروم و آسیب پذیر است.

,

 

,

روزبه بیان داشت: باید از وعده و وعید بدون عمل پرهیز کرد و امروز نیاز است که به فرمان مقام معظم رهبری حضور امید بخش در روستاها و بویژه در بین مردم زلزله‌زده و مصیبت دیده استان کرمانشاه داشته باشیم تا باعث شکست ایده دشمنان در ناامید کردن مردم از نظام شویم و قطع به یقین در مسیر خدمت به مردم، نگاه حزبی و جناحی از راه و خط اصیل انقلاب و امام و ولی امر مسلیمن جدا است.

,

 

,

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی شهرستان کاشمر همراه با اقشار مختلف مردم شهرستان جهت کمک به مردم فهیم کرمانشاه در صحنه هستند ابراز کرد: هدف ما از خدمت به محرومان، خودشناسی، پرهیز از منفعت‌طلبی شخصی، ایجاد امید و نشاط و تعالی روحی و تقویت روحیه انقلابی و ولایی دانشجویان است که این مورد اخیر در رفع محرومیت از همه موارد ذکر شده مهمتر و قابل توجه بیشتر است.

,

 

,

روزبه افزود: دانشجویان بسیجی ما در اردوهای جهادی ثابت کردند که مشکلات کشور در مدت زمان اندک و با منابع محدود ولی با عزم جهادی و بی‌چشمداشت قابل حل بوده و حل شدنی است.

,

 

,

مسئول سابق دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای کاشمر بیان داشت: فرمان ولی امرمان در آتش به اختیار بودن در جهت اهداف والای انقلاب اسلامی و توجه به نیازهای جامعه، انگیزه‌ی ما را جهت حضور در مناطق محروم دو صد چندان کرده است از اینرو دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای کاشمر در سال جاری، پر حجم‌تر و پررنگ‌تر از هر سال به اعزام نیروهای مخلص و بصیر بسیج دانشجویی و طلاب علوم دینی کاشمر به مناطق مورد نظر اقدام کرده است.

,

 

,

وی در شرح خدمات بسیج دانشجویی کاشمر از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: بنا به برنامه‌ریزی استانی و متمرکز تعداد 35 نفر از طلاب علوم دینی و دانشجویان متقاضی در تابستانی که گذشت به مناطق زلزله زده سفید سنگ فریمان و بویژه روستای «دو قلعه براشک» اعزام شدند و در کار ساخت و ساز مناطق آسیب‌ دیده گرد نومیدی را در حد توان از چهره مردم زدودند.

,

 

,

روزبه ادامه داد: این خدمات با مدیریت قرارگاه امام رضا (ع) و با همکاری مشترک دفتر بسیج دانشجویی کاشمر و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهران اداره و هدایت می‌شد که خوشبختانه خدمات خوبی ارائه شد.

,

 

,

مسئول سابق دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای کاشمر گفت: روستای «کلاته تیمور» از روستاهای کم برخوردار کوهسرخ کاشمر است که تأمین مصالح و کمک به بهسازی و ایجاد ابنیه مناسب در مسیر راه با کمک مسئولین دلسوز خود روستا انجام شد.

,

 

,

وی بیان داشت: بخشی از مسیر ایاب و ذهاب روستای کلاته تیمور همه ساله بر اثر سیل‌های فصلی دچار آسیب می‌شود و امکان عبور و مرور آسان را از روستاییان می‌گیرد که البته با همکاری جهادگران بسیج دانشجویی با هزینه‌ای حدود 15 میلیون تومان بخشی از مشکلات این مسیر برطرف شد و تکمیل این پروژه همکاری منسجم مسئولین مربوطه در این بخش را می‌طلبد.

,

 

,

روزبه به مشارکت در ساخت و بازسازی پنج باب منزل مسکونی جهت محرومین روستای «علی‌آباد» به همت حدود 60 نفر جهادگر بسیجی اشاره و تصریح کرد: کمک به تکمیل و مرمت زینبیه روستای «پایین دره» هم به مساحت بیش از 240 متر و ساخت یک واحد خانه به مساحت 32 متر مربع همراه با تأمین مصالح این دو پروژه توسط 70 نفر جهادگر بسیجی انجام شده است.

,

 

,

وی بیان داشت: کمک به ساخت سه باب حمام خانگی جهت محرومین روستای «بنده قراء» و یک باب خانه مسکونی به مساحت 32 متر مربع با همکاری مسئولین روستا و مشارکت در ساخت خانه عالم روستای «ایور» توسط 15 جهادگر و کمک مالی به دو نفر از محرومین منطقه کوهسرخ و تامین مصالح جهت ساخت خانه هر یک به مساحت 32 متر توسط خود اهالی از اهم اقداماتی است که جهادگران بسیجی ما در بخش کوهسرخ کاشمر انجام دادند.

,

 

,

مسئول سابق دفتر بسیج دانشجویی کاشمر به خدمات جهادگران بسیج دانشجویی به بخش مرکزی شهرستان و و ایمن سازی جاده روستایی گندم بر در برابر سیلاب اشاره و ابراز کرد: کمک به بازسازی یک باب کارگاه قالی بافی به مبلغی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تومان در روستای «ممرآباد» و کمک به کف سازی و تامین سرامیک و مصالح مورد نیاز و گچ کاری سقف حسینیه علی اکبری روستای محروم «قوچ پلنگ» از دیگر اقدامات انجام شده توسط دانشجویان بسیجی ما در مناطق محروم شهرستان است.

,

 

,

وی یادآور شد: توجه به مناطق محروم و انجام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و حمایتی در سطح شهرستان و اعزام گروههای جهادی فرهنگی به روستاهایی که از قبل شناسایی شدند و حمایت از نوآوران و مبتکران و مخترعین محروم از جمله فعالیتهای بسیج دانشجویی کاشمر می‌توان برشمرد.

,

انتهای پیام/         

,

 

]
مسئول سابق دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای کاشمر با بیان اینکه 10 روستای محروم از خدمات عمرانی بسیج دانشجویی کاشمر بهره‌مند شدند گفت: دانشجویان بسیجی ما در اردوهای جهادی ثابت کردند که مشکلات کشور در مدت زمان اندک و با منابع محدود ولی با عزم جهادی و بی‌چشمداشت حل شدنی است.