نمی توان علامه جعفری را در یکی از مکاتب رایج فیلسوفی قرار داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، آیت الله دکتر علی اکبر رشاد در همایش ملی بررسی اندیشه های علامه جعفری (ره) در تبریز تأکید کرد: مرحوم علامه جعفری استقلال هویتی و شخصیتی فوق العاده‌ای داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی افزود: نمی توان علامه جعفری را در یکی از مکاتب رایج فیلسوفی قرار داد، چرا که مستقل می‌اندیشید. با تمامی حکمت‌ها و مکاتب فیلسوفی آشنا بود ولی خود را به هیچ یک از آن‌ها نسپرده بود.

,

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: استاد جعفری با مسائل روز آشنا بود و به آن‌ها تسلط کافی داشت. به مسائلی وارد شد که تا آن زمان کسی در جهان اسلام به آن موضوعات پرداخت نکرده بود و حتی در شهر مهمی مثل نجف نیز مطرح نبود.

,

آیت‌الله رشاد اظهار داشت: مباحثی که نسل‌های جدید به آن می‌پردازند، توسط استاد فیلسوفانه مورد طرح قرار گرفته بود. درک زمان و برخورداری از یک خود آگاهی تاریخی که بفهمد در کجا ایستاده و چه چیزهایی در پیش رو و پشت سر قرار داد، یکی از خصوصیات ویژه ایشان هست.

,

 رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: علامه فراست فوق العاده‌ای در پراختن به مسائل مختلف داشت. استاد در پاسخ به انتقاداتی که در خصوص پرداختن به حوزه شعر و نثر داشت، می‌گفت: می‌خواستم بگویم که ما طلبه‌ها نیز می‌توانیم در این حوزه کار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
آیت‌الله رشاد گفت: مباحثی که نسل‌های جدید به آن می‌پردازند، توسط استاد جعفری فیلسوفانه مورد طرح قرار گرفته بود.