آغاز غربالگری سلامت روان زلزله زدگان در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛مهنازگودرزی نیا کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت سپیدان درگفتگو باخبرنگارماضمن اعلام این خبرافزود: روانشناسان در اجرای این طرح به چادرهای برپا شده در مناطق زلزله زده می روند و افرادی را که دارای علایمی مانند ترس، اضطراب و وحشت زدگی هستند، شناسایی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

گودرزی نیا، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از بروز بیماری های روانی در میان زلزله زدگان، عنوان کرد و یادآور شد علت تاخیر در اجرای طرح غربالگری از زمان وقوع زلزله این است که در ابتدا باید نیازهای اولیه زلزله زدگان مانند چادر و آب و غذا تامین شود و پس از آن مداخلات سلامت روانی صورت گیرد.

,

وی در ادامه از نصب پلاکت های آموزشی و توزیع بسته های آموزشی در خصوص سلامت روان در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این بسته آموزشی به مردم این مناطق آموزش می دهند که چگونه با استرس خود کنار بیایند یا واکنش های غیرطبیعی آنان با توجه به وقوع زلزله، عادی است.

,

گفتنی است کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت سپیدان به همراه تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از شنبه 27 آبان ماه به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت سپیدان از آغاز غربالگری سلامت روان زلزله زدگان در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.