پیش بینی زلزله تخیل یا واقعیت!?
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، موضوع از جایی شروع شد که یکی از رسانه های  دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است از فردی که ادعا می کند می تواند زلزله را پیش بینی کند طبق وظیفه رسانه ای خودش مصاحبه با وی ترتیب داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم,

 در این مصاحبه این فرد دلایل ادعای خودش را فرمول محاسباتی که سال ها برای آن زحمت کشیده بود مطرح می کند.

,

حال بنده به تایید و یا تکذیب ادعای این فرد کاری ندارم و مسئولین می توانستند ادعای این فرد را بررسی کنند یعنی باید این کار را می کردند. اما می خواهم به موضوع حماقت ها و نفهمی های طول تاریخ اشاره کنم.

,

زمانی که  گالیله، ریاضیدان و اخترشناس ایتالیایی قرن 16 و 17 میلادی اولین بار نظریه کوپرنیک مبنی بر مرکزیت نداشتن زمین را مطرح کرد و به دلیل طرح این ادعا از سوی دادگاه تفتیش عقاید محاکمه و به مرگ محکوم شد. اما گذر زمان ادعای گالیله را ثابت کرد.

,

حال باز هم تاکید می کنم که بنده به صحت و سقم ادعای فرد پیش بینی کننده زلزله کاری ندارم اما یقین دارم که روزی بشر خواهد توانست وقوع محل و زمان و شدت زلزله را پیش بینی کند همان طور که بعضی از حیوانات مانند سگ، اسب ، مرغ و ... پیش از زلزله متوجه وقوع زلزله می شوند.  آن موقع روسیاهی برای کسانی است که می گویند به هیچ عنوان  زلزله قابل پیش بینی نیست.

,

اما جالب اینجاست که منتقدین به رسانه ای که مصاحبه را منتشر کرده می گویند این رسانه تشویش اذهان عمومی کرده و باید با آن برخورد شود به این دوستان توصیه می کنم اول معنای تشویش اذهان عمومی را از فرهنگ لغت فارسی بیابند و دوم مصداق آن را از افرادی که سواد حقوقی دارند بپرسند تا صدای طبل بی سوادی خود را به مردم نرسانند.

,

حال عده ای که علیه فرضیه ی پیش بینی زلزله موضع گرفتن و می خواهند از آن عقده گشایی سیاسی کنند باید متوجه باشند که اگر فردی می توانست این کار را کنند و با هوچی گری دست از تلاش خود بردارد قطعا خون افرادی که در آینده از زلزله خواهد ریخت به گردن آنها خواهد بود. پس متوجه نوشته های خود باشید.

,

 

,

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

,

مهدی تقی زاده

,

مدیر مسئول پایگاه خبری جاجرم

,

 

,

انتهای پیام/

]
یکی از مواردی که اخیرا در استان خراسان شمالی تقریبا به جنگ رسانه ای تبدیل شد موضوع پیش بینی زلزله بوده که نه تنها کل استان را درگیر خود کرده بلکه با وقوع زلزله در کرمانشاه به کشور هم رسیده است.