اعلام قدس به‌‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مغایر قطعنامه‌‌های بین‌‌المللی است/ تسهیل ایجاد ائتلاف منطقه‌‌ای علیه اسرائیل با اقدام ترامپ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه بین‌‌الملل آناج با اشاره به اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به قدس، ابراز داشت: این تصمیم آمریکایی‌‌ها که با لابی صهیونیستی‌‌ها به انجام رسیده با قطعنامه‌‌های 338 و 242 شورای امنیت سازمان ملل مغایرت آشکاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: کشورهای زیادی تاکنون با این حرکت ساختارشکنانه و تشنج برانگیز مخالفت خود را اعلام کرده‌‌اند و همین امر شرایط را برای ایجاد ائتلاف منطقه‌‌ای و حتی بین‌‌المللی از حفظ یکپارچگی فلسطین با نقش‌‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران آسان‌‌تر می‌‌کند.

,

تحلیلگر مسایل بین‌‌الملل با بیان اینکه باید کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌های اسلامی تکلیف خود را با مسئله فلسطین روشن و موضع‌‌شان را در قبال رژیم صهیونیستی رسماً اعلان نمایند، خاطرنشان ساخت: همانطور که دیدید کشورهایی همچون ایران و ترکیه شدیداً با این اقدامات مخالفت‌‌شان را اعلام کردند و گروه‌‌های مقاومت نیز با زبان تهدید، برای اسرائیلی‌‌ها خط و نشان کشیدند.

,

وی متذکر شد: این اتفاق محک خوبی برای کشورهای اسلامی است تا میزان استکبارستیزی و حمایت‌‌شان از مسئله اول جهان اسلام را در عمل نشان دهند، قطعا این اقدام ترامپ تنش‌‌زا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
تحلیلگر مسایل بین‌‌الملل با بیان اینکه کشورهای دنیا نمی‌‌توانند از اقدامی که مغایر قطعنامه‌‌های بین‌‌المللی است دفاع کنند، اقدامات ترامپ را تشنج‌‌آفرین و به ضرر خود اسرائیلی‌‌ها دانست.