مردم 12 میلیارد تومان در دهه پایانی ماه صفر صرف نذورات و خیرات کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد حسن واحدی امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر تحت عنوان ویژه برنامه های قدم های آسمانی تا حرم حسینی و قدم های آسمانی تا امام مهربانی گفت: در استان طرح جامع زیارت با 10 راهبرد، 39 سیاست، 140 برنامه و 825 پروژه به تصویب مراجع قانونی استانی و کشوری رسید که در طول پنج سال آینده باید به سمت این سند چشم انداز حرکت کنیم تا زیارت عارفانه، آسان، ارزان، باکیفیت، با ماندگاری زائر، تکریم زائر برای دو هدف مقدس ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثر گذاری در زندگی مردم ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از 825  پروژه 120 پروژه عملیاتی شده است، بیان کرد:  دولت تنها باید بسترهای لازم را برای زائران فراهم آورد و خدمات زیارت، رفاهی و غیره را به مردم واگذار کند، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته مشارکت های مردمی 60 درصد افزایش داشته است.

,

 

,

واحدی اضافه کرد: در حالی که در ستاد اربعین 60 هزار اسکان و 60 هزار پذیرایی را به عهده استان گذاشته شده بود؛ اما استان 77 هزار اسکان در روز و 160 هزار پذیرایی در روز انجام داد که رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرد.

,

 

,

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  ضمن اشاره به این نکته که خوشبختانه در دهه پایانی ماه صفر 8000  نفر در خراسان رضوی درگیر خدمت به زائران امام رضا(ع) شدند، خاطرنشان کرد: در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و 700 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شدند که از این تعداد چهار میلیون و 300 هزار نفر زائر سواره و بالغ بر 400 هزار نفر زائر پیاده بودند که با رشد 33 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

,

 

,

وی از همکاری 21 استان در بحث ایستگاههای خدمت به زائران در دهه پایانی ماه صفر خبر داد و تصریح کرد: امسال در 800 کیلومتری جاده های منتهی به مشهد مقدس 276 ایستگاه و در سطح شهر 550  ایستگاه خدمت رسانی به زائران با 750 روحانی بر پا شد. وظیفه اصلی روحانیون در این ایستگاهها بحث فرهنگی بود.

,

 

,

واحدی به ثبت نام بیش از 90 هزار نفر در طرح خادمان افتخاری حریم رضوی برای خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: از این تعداد 45 هزار نفر در زمینه های مختلف به زائران خدمت کردند.

,

 

,

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مردم 12 میلیارد تومان در دهه پایانی ماه صفر صرف نذورات و خیرات کردند، گفت: این نشان از حضور مردم در همه عرصه ها است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مردم 12 میلیارد تومان در دهه پایانی ماه صفر صرف نذورات و خیرات کردند، گفت: این نشان از حضور مردم در همه عرصه ها است.