لزوم افزایش آگاهی جامعه روستایی در برابر بیماری‌های مشترک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیوانگاه، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هرسین با دستور کار پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگاه,

 

,

این جلسه با حضور فرماندار ، شهرداران هرسین و بیستون ، رئیس مرکز بهداشت ، بخشدار بیستون ، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان هرسین و محیط زیست در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

,

 

,

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : بیماری های تب مالت ، تب کریمه کنگو ، هاری ، آنفولانزای پرندگان از بیماری های مشترک بین انسان ، دام و پرندگان هستند که با افزایش آگاهی های دامداران ، روستاییان ، دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی روستایی می توان از اپیدمی این بیمارهای جلوگیری کرد.

,

 

,

وی همچنین ادامه داد : دامپزشکی می بایست در صورت مشاهده هر نوع دام مشکوک به اینگونه    بیماری ها علاوه بر واکسینه کردن دام های آن روستا ، تمام دامهای روستاهای اطراف و آن منطقه را واکسینه کنند.

,

 

,

شاه آبادی همچنین از مردم خواست در صورت هر نوع حیوان گزیدگی  سریعاً به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

,

 

,

آمادگی کامل شهرداری های هرسین و بیستون ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ، ادارات برق ، آبفا ، گاز و مخابرات در جهت مقابله با بحران ( بارش برف و باران ) ، مهار و برش تخته سنگ های موجود در محله های راخیز و تازه آباد توسط ادارات صنعت و معدن ، راهداری و حمل نقل جاده ای و شهرداری هرسین و برگزاری جلسات آموزشی برای دهیاران بخشهای مرکزی و بیستون در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماریهای مشترک بین انسان و دام از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

]
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هرسین با دستور کار پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام برگزار شد.