ترکی الفیصل ایران را متهم کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از الوطن، ترکی الفیصل رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در جلسه خصوصی سیزدهمین نشست امنیتی «گفت‌وگوی منامه 2017» مدعی شد: ایران به طور آشکار ویرانی‌هایی در شهرهای بحرین ایجاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی مدعی شد: واضح‌ترین دلیل برای دخالت ایران در منطقه حمایت آنها از حوثی‌ها است که ویرانی‌های زیادی به وجود آوردند و در نهایت با هم‌پیمان خود علی عبدالله صالح رییس‌جمهور پیشین یمن درگیر شدند.

,

این مقام پیشین سعودی با طرح ادعاهای واهی و بی‌اساس علیه سپاه پاسداران ایران گفت: ایران در کنار بشار اسد رییس‌جمهور سوریه ایستاد و بیش از نیم میلیون نفر را کشتند.

,

ترکی الفصیل با متهم کردن ایران به انجام عملیات تروریستی مدعی شد: رویکرد توسعه طلبانه ایران این است که از نظر آنها ایران مسوول یک مذهب مشخص نیست بلکه مسوول تمام مسلمانان جهان است.

,

به گزارش ایسنا، این مقام پیشین سعودی در حالی ایران را به تروریسم و انجام عملیات ویران‌گر متهم می‌کند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان بیش از دو سال و نیم است که کودکان و زنان بی‌گناه یمنی را به قتل می‌رساند و نام این ائتلاف اخیرا در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

,

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کند که ما هیچ‌گونه دخالتی در کشور های دیگر نداریم و جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن تروریسم تلاش‌های فراوانی کرده است.

]
رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان بار دیگر مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی مداخله می‌کند.