موفق ترین وزیر اقتصاد بعد از انقلاب از نگاه معاون اول رئیس جمهور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در نشست اعلان رسمی گزارش سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه بی‌تردید سیدشمس‌الدین حسینی موفق‌ترین وزیر امور اقتصادی و دارایی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است، گفت: دلیلش این است که وی زمانی به وزارت رسید که ابتدای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود و بعد از آن هم شدیدترین تحریم‌ها بر ایران وارد شد و در این شرایط کارها را با موفقیت اجرا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

رحیمی تصریح کرد: رشد 143 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی هم‌زمان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و تشدید تحریم‌ها مانند معجزه است، زیرا چگونه می‌شود کشوری که از هر سو در تحریم است، رشد سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.

,

وی گفت: در سال 2012 بالغ بر 4.8 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده که این کار در شرایط فعلی بسیار دشوار بود.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه به زودی گزارش آماری عملکرد دولت دهم در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها منتشر شود، گفت: برای کسی که بتواند یک زمینه کاری را پیدا کند که در این دولت نسبت به دولت‌های گذشته کمتر کار شده باشد، جایزه خواهیم داد.

,

 

,

*کوتاهترین دیوار،دیوار دولت بود

, *کوتاهترین دیوار،دیوار دولت بود,

 

,

رحیمی در این مدت کوتاه‌ترین دیوار، دیوار دولت بود و هیچ دولتی به اندازه این دولت فحش و ناسزا نشنید و امروز امریکایی‌ها یک نفس راحت می‌کشند که دولت احمدی‌نژاد به پایان رسید.

,

وی افزود: اما با این وجود، رئیس‌جمهور ما محبوب همه ملت‌ها در دنیا بود و کسی بود که تمام‌عیار در مقابل زیاده‌خواهی امریکا ایستاد.

,

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: موفقیت وزیر اقتصاد در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در شرایط سختی انجام شده و اگر رشد سرمایه‌گذاری در شرایط تحریم صفر هم اعلام می‌شد، کسی را نباید سرزنش کرد.

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به وسعت و تنوعی که دارد، قدرت جذب هزاران میلیارد سرمایه خارجی را دارد و ما توانستیم در منطقه اعلام کنیم که قدرت جذب سرمایه‌گذاری و رشد آن را داریم، در شرایطی که بسیاری از کشورها در رکود بسر می‌برند.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/ن

]
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه حسینی موفق‌ترین وزیر اقتصاد بعد از انقلاب است، گفت: رشد سرمایه‌گذاری در شرایط تحریم مانند معجزه است.