پرداخت 250 هزار تومانی بهزیستی به اعضای خانواده‌ای که از معلول مراقبت کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اکبر احمدی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ از اجرای طرح ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی توسط اعضای خانواده در مناطق محروم و کم‌برخودار خبر داد و گفت: این طرح در راستای سیاست تغییر رویکرد از مراقبت طولانی مدت در مرکز شبانه‌روزی به رویکرد مراقبت در منزل یعنی خانواده‌محور انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

وی ارتقاء کیفیت زندگی جامعه هدف، حمایت اجتماعی و اقتصادی خانواده با آموزش، افزایش سطح آگاهی و پرداخت کمک هزینه به فرد مراقبت کننده، گسترش چتر حمایتی خدماتی سازمان به خانواده ای از فرزند معلول خود حمایت می‌کند را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه این طرح از آذرماه امسال در سطح شهرستان اجرا می‌شود، افزود: البته برای خانواده‌های که دارای دو معلول با معلولیت شدید روانی، جسمی حرکتی در سطح روستاها باشند، اجرا می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سهمیه شهرستان اسدآباد در اجرای طرح ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی توسط اعضای خانواده تعداد 10 نفر است، گفت: این ده نفر که از اعضای خانواده معلول هستند، با فراگیری آموزش خدمات مراقبتی و توانبخشی را به معلول خود در منزل  می‌دهند.

,

احمدی‌منش یادآور شد: برای هر فردی از اعضای خانواده معلول که از معلول مراقبت کند، مبلغ 250 هزار تومان پرداخت می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: در اجرای طرح ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی توسط اعضای خانواده سهمیه اسدآباد ده نفر است که این طرح در روستاها اجرا می‌شود.