همگرایی رسانه‌ها در بزنگاه‌ دفاع از دستاوردهای نظام و آرمان‌های انقلاب معنی پیدا می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، مسوول سازمان بسیج رسانه استان به همراه جمعی از اصحاب رسانه با حضور در دفتر پایگاه خبری آناج، ضمن دیدار با تحریریه این رسانه با فعالیت‌های این مجتمع رسانه‌ای بیشتر آشنا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

, ,

روح الله دهقان‌نژاد در این دیدار اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف عرض خسته نباشید به همکاران آناج در راستای هم‌افزایی رسانه‌ای بوده و این سلسله بازدیدها از محیط فنی تحریریه خبری و انتقال تجارب با حضور جمعی از فعالین حوزه خبر در حال انجام است.

,

مسئول بسیج رسانه سپاه عاشورا گفت: جنس کار خبری به ویژه لحاظ کردن فاکتورهایی چون دقت و سرعت در انتقال خبر منجر می‌گردد همکارانی که دوشادوش هم در این عرصه حضور دارند مجالی برای ارتباط بیشتر نداشته و بعضا حتی نام یکدیگر را هم ندانند.

,

وی ادامه داد: این مسئله در نهایت منجر به کاهش ارتباطات فنی بین اصحاب خبر می‌گردد که در حقیقت نباید چنین باشد زیرا اگر قرار باشد در خصوص موضوعی در راستای ارتقای نقاط ضعف استان هم صدا شویم، باید بتوانیم ابتدا به ساکت روابط بین صنفی را به نحو مطلوب پیش ببریم.

,

دهقان نژاد به لزوم وجود اتحاد بین رسانه‌ها اشاره کرده و متذکر شد: نباید این حس و روحیه در مسئولین وجود داشته باشد که اگر یک رسانه بر علیه آنها نقد نوشت بتواند رسانه‌ی دیگری را مستمسک قرار دهد تا پاسخی به رسانه‌ی مد نظر ارائه دهد.

,

, ,

عزیزی‌راد: اختلافات سیاسی هیچ منافاتی با وجود روابط حَسنه بین اصحاب رسانه ندارد

, عزیزی‌راد: اختلافات سیاسی هیچ منافاتی با وجود روابط حَسنه بین اصحاب رسانه ندارد, عزیزی‌راد: اختلافات سیاسی هیچ منافاتی با وجود روابط حَسنه بین اصحاب رسانه ندارد,

در ادامه محمد عزیزی راد نیز در این دیدار با بیان اینکه ما همه اعضای یک خانواده هستیم، تصریح کرد: اینکه رسانه‌ها خط خبری متفاوتی دارند امری معمول است و در سراسر دنیا فعالیت رسانه‌ها به این شکل است، هرچند برخی اینچنین می‌پندارند که فقط رسانه‌های ایران چنین هستند.

,

وی افزود: بدیهی است که هر رسانه در راستای سیاست‌های سازمانی خود پیش می رود و این منافاتی با وجود رابطه‌ی حسنه بین اصحاب رسانه ندارد.

,

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در استان اذعان کرد: خبرنگاران باید ورای جایگاه و رسانه‌ای که در آن فعالیت دارند نسبت به هم تعصب داشته باشند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه ارتباطات افزایش یابد.

,

این فعال حوزه‌ی رسانه خاطر نشان کرد: اینکه برای یکی از خبرنگاران ما مشکل ایجاد می‌شود باید به دغدغه‌ی دیگران منجر شده و جامعه‌ی خبری برای مرتفع نمودن آن مشکل به تکاپور بیفتد.

,

, ,

سیفی: ظهور همگرایی باید در بزنگاه‌های دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب محقق گردد

, سیفی: ظهور همگرایی باید در بزنگاه‌های دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب محقق گردد, سیفی: ظهور همگرایی باید در بزنگاه‌های دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب محقق گردد,

غلامرضا سیفی نیز در این دیدار صمیمی با تاکید بر اینکه حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز بین رسانه‌ها اختلافات سیاسی وجود دارد، بیان کرد: وجود این اختلافات طبیعی است اما آنچه نباید مورد غفلت قرار گیرد اتحاد در سر بزنگاه‌ها است.

,

وی ادامه داد: باید خانواده‌ی بزرگ رسانه به این سطح از درک برسد که اختلافات سیاسی را مانعی برای هم‌گرایی قرار ندهد بلکه اتحاد حداکثری در دفاع از اصول و مبانی نظام اسلامی را با قرار گرفتن دوشادوش هم به نمایش بگذارد.

,

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا گفت: امروز اختلافات سلایق و جریان سیاسی نه تنها در اصحاب رسانه حتی در اعضای یک خانواده هم وجود دارد و این حُسن است زیرا این اختلافات می‌تواند ظرفیت و پتانسیلی باشد تا مردم با انواع گزینه‌های مختلف در عرصه خبر مواجه باشند و سخنی را زیباتر است برگزینند.

,

, ,

کیانی: تقسیم بندی‌های نابجا مانع اصل در تحقق همگرایی همه جانبه است

, کیانی: تقسیم بندی‌های نابجا مانع اصل در تحقق همگرایی همه جانبه است, کیانی: تقسیم بندی‌های نابجا مانع اصل در تحقق همگرایی همه جانبه است,

مهدی کیانی ضمن خوش آمد گویی با تاکید بر اینکه مشکل حادی در بین اصحاب رسانه استان وجود ندارد، گفت: هرچند سلایق و رویکردها متفاوت است اما این مانعی برای عدم همگرایی نیست.

,

وی ادامه داد: در حقیقت نیز باید چنین باشد و تمام رسانه‌ها لزوما نباید همفکر باشند اما در خصوص همگرایی باید تعریف دقیقی وجود داشته باشد که این حل چه محوری باید باشد.

,

مدیر مجتمع رسانه‌ای آناج گفت: اینکه تنها نگاه صنفی داشته باشیم صحیح نیست بلکه باید بتوانیم در برخی بزنگاه‌های انقلاب همگرا و هم صدا باشیم.

,

این فعال رسانه اذعان کرد: متاسفانه مشکلی که بعضا دیده می‌شود این است که برخی رسانه‌ها را بر حسب رویکرد و پشتیبانی تقسیم بندی کرده‌ایم و این تقسیم بندی برخی مواقع موانعی اینجاد کرده است.

,

وی ادامه داد: از سوی دیگر همچنان در بسیاری از محافل صنفی چون خانه مطبوعات، انجمن صنفی و سایر تشکل‌ها علی رغم فعالیت‌های پایگاه‌های خبری چون آناج بستر برای حضور بیشتر فراهم نمی‌شود.

,

کیانی بیان کرد: همگرایی صرفا در دیدارها اتفاق نمی‌افتد بلکه باید به صورت عملیاتی و اجرایی نیز بسترهایی فراهم گردد، هرچند بین تعامل فردی بسیار مطلوبی بین همکاران وجود دارد اما با هموار کردن برخی مسائل می‌توان این ارتباطات را تقویت کرد.

,

انتهای پیام/

]
سیفی گفت: باید خانواده‌ی بزرگ رسانه به این سطح از درک برسد که اختلافات سیاسی را مانعی برای هم‌گرایی قرار ندهد بلکه اتحاد حداکثری در دفاع از اصول و مبانی نظام اسلامی را با قرار گرفتن دوشادوش هم به نمایش بگذارد.