جشنواره ملی برنج دابودشت فرصتی برای بیان مشکلات کشاورزان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام تقی‌زاده آملی در گفت‌وگو با سفیر هراز در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی دابودشت با بیان اینکه اکثر پیامبران و بزرگان دین کشاورز بودند، خاطرنشان کرد: ما با نگاه به تاریخ خواهیم دید کشاورزی محدود به زمان و اشخاص خاص نیست بلکه همه تاریخ و همه انسان‌ها در این‌باره زحمت کشیدند و با دست خود و با رنج و مشقت هم موجب آبادانی جامعه و هم امرار معاش کردند لذا ما امروز باید به کشاورزان بگوییم که این شغل انبیاء الهی هم بود و کار بسیار میمون و مبارک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

 

,

وی با اشاره به موضوع شکر، شکرگذاری و ریشه آن در عبودیت و بندگی هدف از برگزاری این جشنواره را نوعی شکرگذاری به محضر خداوند دانست و افزود: اولین و مهمترین هدف ما از برگزاری جشنواره برنج ترویج فرهنگ شکرگذاری به محضر خداوند متعال است چراکه بزرگان‌مان بعد از اولین برداشت محصول قسمتی از آن را به پاس رحمت و رافت الهی و شکر و سپاس از خدا برای عمران و آبادانی مساجد کنار می‌گذاشتند.

, .,


امام جمعه شهر دابودشت آمل با اشاره به برگزاری جشن‌ها پس از برداشت محصول توسط نیاکان‌مان، تصریح کرد: ما با مرور تاریخ بزرگان می‌بینیم اباء و اجدادمان حتی برگزاری جشن عروسی فرزندان، رفتن به زیارتگاه‌ها و عتبات عالیات و ثبت نام کردن مکه را پس از برداشت محصول انجام می‌دادند و ما نیز مثل دو جشنواره گذشته حضور عروس و داماد را در این جشنواره داریم.

,
, .,


وی هدف از برگزاری این جشنواره را بیان مشکلات کشاورزان عنوان کرد و افزود: همان‌طور که بارها گفته شد برنج با رنج و مشقت به دست می‌آید و کشاورزان مشکلات عدیده در مسیر راه خود دارند که این جشنواره می‌تواند بلندگوی خوبی برای این نوع مشکلات و مطالبات عزیزان باشد.

,
, .,


حجت‌الاسلام تقی‌زاده آملی با تشکر از دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس خدمات ارزنده وی را در امر کشاورزی تحسین برانگیز دانست و یادآور شد: متاسفانه قیمت کم برنج از یک طرف و نخریدن آن از سوی تاجران و خریداران از سوی دیگر مشکلات عمده ما بود که به محض بیان این مشکل آقای یوسفیان با پیگیری‌های مجدانه دولت را مبادرت به خرید برنج طارم کرد.

,
,

 

,

وی یکی دیگر از مشکلات کشاورزان را تهیه سوخت دانست و افزود: آرزوی کشاورزان برق دار شدن چاه‌های کشاورزی و نجات یافتن از خرید و تهیه سوخت است که در این مدت کوتاه کار بزرگ و با مدیریت جهادی منتخب دلسوز مردم آمل با تامین هزینه و بودجه این یادگاری برای ما باقی ماند.

,

 

,

دبیر سومین جشنواره ملی برنج دابودشت زمان برگزاری این جشنواره را ۳۰ آذرماه عنوان کرد و گفت: روال سال‌های گذشته این بود که اواخر شهریور این جشنواره برگزار می‌شد که به‌دلیل جابجایی بخشدار دابودشت و استاندار مازندران تا به امروز طول کشید و از آنجایی که  ۳۰ آذر مصادف با شب یلدا است جشن شکرگذاری برداشت محصول و جشنواره ملی برنج، عصر روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در روستای بزرگ هشتل برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه دابودشت با بیان اینکه جشنواره ملی برنج دابودشت فرصتی برای بیان مشکلات کشاورزان است، گفت: هدف ما از برگزاری جشنواره برنج ترویج فرهنگ شکرگذاری به محضر خداوند متعال است.