برگزاری آیین استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، اظهار داشت: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران آثار و برکات زیادی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: با این هجرت روحیه عبادت، اخلاق، ایثار و زمینه سازی برای وقف و نذر و ایجاد مراکز عبادی و ساخت مسجد و رواق در شهر قم گسترش پیدا کرد.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور 20نفر از خاندان اهلبیت(ع) در کاروان آن حضرت ، افزود: انس مردم با قرآن و عترت از برکات هجرت حضرت معصومه(س) به قم بود.

,

وی در ادامه بیان داشت: هرساله برنامه های معنوی و مردمی متعددی در استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم صورت می گیرد.

,

حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: امسال هم این مراسم با حرکت کاروان در روز سه شنبه 21 آذر ماه راس ساعت 8:30 از میدان معصومیه(ع) در خیابان شاه ابراهیم به سمت حرم مطهرشروع خواهد شد.

,

وی ابراز داشت: در این کاروان به همت خادمان حضرت و گروه های مردمی رخدادهای ارزشمند و ماندگار 23 ربیع الاول سال 201 هجری قمری بازسازی خواهد شد.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فضاسازی مسیر، خاطرنشان کرد: در طول مسیر حرکت نمادین کاروان ایستگاه های فرهنگی و صلواتی، توزیع ده هزار شاخه گل و پرچم مزین به نام حضرت، عطرافشانی ،گلباران هوایی مسیر کاروان و حرم مطهر، اهدای هدایا به کودکان و نوجوانان و استقرار 50 دستگاه ویلچر جهت همراهی نیازمندان انجام خواهد گرفت.

,

وی عنوان داشت: این فضاسازی ها در طول مسیر کاروان نمادین ورود حضرت به قم با همکاری شهرداری قم و فعالین فرهنگی منطقه  انجام خواهد گرفت.

,

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به حضور طلاب خارجی ، تصریح کرد: در هماهنگی های انجام گرفته با جامعه المصطفی العالمیه امسال قرار است طلاب 25 کشور آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی در این آیین حضور داشته باشند.

,

وی در خاتمه افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است در هنگام ورود کاروان به حرم مطهر آیین نقاره زنی خادمان آستان مقدس در ساعت 10:30 صبح انجام بگیرد و در ادامه هم حاج احمد واعظی مدیح سرایی خواهد کرد.

,

انتهای پیام

]
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای آیین نقاره زنی خادمان آستان در سالروز ورود حضرت به قم، گفت:هر ساله برنامه معنوی و مردمی استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم با حضور و همراهی عموم عاشقان و علاقمندان در روز 23 ربیع الاول صورت می گیرد.