مشکل ٩٨ درصد سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز حل شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی الله سیف در مراسم سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: انتقاداتی از نظام بانکی مطرح می شود در حالیکه نظام بانکی باید از همه فعالیت های اقتصادی حمایت کند و بخشی از نظام بانکی که شبهه ربوی ندارد، فعالیت قرض الحسنه است که عملیاتی است که در کنار عملیات اقتصادی و با هدف کسب سود، هدف خدمت رسانی به مردم را پیگیری می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در گذشته انتقاد ابن بود که منابع قرض الحسنه بانک ها به موارد غیر تخصیص می یابد و یا حتی به کارمندان بانک ها اختصاص می یابد ولی اکنون از سایر مصارف به قرض الحسنه ازدواج تمرکز داده شده است.

,

سیف گفت: توصیه می شود در کل بانک ها خدمت قرض الحسنه را با شادابی و روی خوش به مردم بدهند و اقدامات بروکراتیک و دست و پاگیر حذف شود و متقاضی قرض الحسنه ازدواج به خواسته خود برسد.

,

وی افزود: در بانک های قرض الحسنه، دقت نظر و مدیریت درست مدیران بانک و پایبندی وام گیرندگان سبب شده تا مطالبات لاوصول، اندک شود.

,

وی افزود: کشور ما یک ویژگی منحصر به فرد دارد و همه عملیات بانکی غیرربوی انجام می شود و بانک قرض الحسنه مهر ایران متمرکز بر عملیات اعطای قرض الحسنه شده است و یک اقدام پسندیده و توصیه شده است و بنابراین کارمندان این بانک باید شکرگذار این نعمت باشند. 

,

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مشکل ٩٨ درصد سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز حل شده یا تا پایان آذرماه تسویه می شود گفت: با همکاری قوه قضاییه اموال و دارایی موسسات غیرمجاز شناسایی شده و اکنون بانک ها با شفافیت و تحت نظارت حرکت می کنند.

,

وی افزود:  از مصارفی که به سمت سفته بازی حرکت می کند جلوگیری خواهیم کرد و تلاش می کنیم این مسیر را هموار کرده و استانداردهای روز بانکداری دنیا را در  کشور پیاده سازی کنیم.

]
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مشکل ٩٨ درصد سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز حل شده یا تا پایان آذرماه تسویه می شود گفت: اکنون بانک ها با شفافیت و تحت نظارت حرکت می کنند.