لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای ایجاد اشتغال پایدار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلید فارس، عباسعلی کریمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اقلید که با حضور فرماندار، بخشداران مرکزی، حسن‌آباد و سده، شهردار اقلید وبرخی از مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد به تدابیر اندیشیده شده برای رفع معضل بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به عناوین مختلف ازجمله طرح فراگیر اشتغال، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و... کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلید فارس,

وی عنوان کرد: این تسهیلات فرصتی مناسب برای بهره گیری و کاهش بیکاری در شهرستان است چراکه بسیاری از مردم این شهرستان باتوجه به اینکه شغل آن ها کشاورزی و دامپروری بوده است به دلیل خشکسالی گرفتار و بیکار شدند.

,

کریمی برلزوم همت مسؤولان شهرستانی در این زمینه تأکید کرد و عنوان داشت: باید با تعامل و همت جهادی، موانع را برداشته و در راستای روان سازی کار و راهنمایی متقاضیان دریافت تسهیلات و اجرای طرح های اشتغال زایی قدم برداریم.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اقلید با بیان اینکه سهم اقلید از تسهیلات اشتغال فراگیر 250 میلیارد تومان است که با همت مسؤولان و همراهی سرمایه گذاران و مجریان طرح های اشتغال زایی می تواند بیشتر باشد از معرفی حدود 400 طرح تاکنون خبر داد.

,

وی همچنین به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه نیز تاکنون 200 طرح برای بررسی در کمیته فنی شهرستان معرفی شدند، عنوان داشت: حداکثر دوره تنفس این تسهیلات یک سال پس از بهره‌برداری طرح تعیین شد و بازپرداخت آن شش سال است که متناسب با نوع طرح محاسبه می‌شود.

,

کریمی تصریح کرد: اولویت در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با طرح‌های کشاورزی، منابع طبیعی، دامداری و دام‌پروری و سپس صنعت، سرمایه در گردش، خرید ادوات و... است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اقلید با تأکید بر لزوم بهره گیری از فرصت های موجود در راستای ایجاد اشتغال پایدار عنوان داشت: تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایر فرصت مناسبی برای رفع معضل بیکاری در شهرستان است که باید از آن استفاده کرد.