دروه آموزشی توانمندسازی زنان تسهیلگر روستایی در کاشمر برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر در این جلسه که انروز با حضور مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و اساتیدی از جهاد دانشگاهی کاشمر برگزار شد 40 فراگیر از زنان روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد روستایی با راه‌های راه‌اندازی و گسترش فضای کسب و کار آشنا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در این نشست با اشاره به مشارکت بانوان روستایی در فضای اقتصادی خانواده اظهار داشت: توانمند شدن زنان روستایی باعث ایجاد نشاط در خانواده و بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ها خواهد شد.

,

سیدابواقاسم موسوی تشکیل تعاونی‌ها را از بهترین راه‌های ایجاد یک کسب و کار موفق خواند و افزود: با تشکیل تعاونی‌ها فعالیت‌های خود اشتغالی زنان روستایی رونق خواهد گرفت.

,

همچنین در این جلسه رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان کاشمر از راه‌اندازی شب بازار در محل اداره تعاون روستایی خبر داد و اظهار داشت: این شب بازار با هدف حمایت از تولید کنندگان روستایی ایجاد شده است و این اداره آمادگی دارد با واگذاری چند غرفه به متقاضیان زن روستایی فضایی را برای ارائه محصولات و توانمندی‌های زنان روستایی آماده کند.

,

محمدرضا فارسیان در ادامه در پاسخ به سؤالات شرکت کنندگان در جلسه در خصوص نحوه واگذاری این غرفه‌ها تأکید کرد: در حال حاضر غرفه‌هایی در اختیار تولید کنندگان روستایی قرار گرفته است و سایر متقاضیان لازم است با ارائه درخواست به اداره تعاون روستایی نسبت به در اختیار گرفتن این غرفه‌ها اقدام کنند.

,

همچنین در ادامه این جلسه قدوسی و هاشمی‌نژاد از اساتید جهاد دانشگاهی کاشمر، فراهم شدن فضای کسب و کار برای زنان روستایی را راهی برای کمک به اقتصاد خانوار عنوان و به بانوان روستایی توصیه کردند از فرصت به وجود آمده توسط اداره تعاون روستایی نهایت بهره برداری را کرده و با شرکت در کلاس‌های آموزشی و بالا بردن سطح آگاهی خود در کمک به اقتصاد خانواده و کشور، پویا و فعال باشند.

,

شایان ذکر است در پایان به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی کارآفرینی و بازاریابی ویژه زنان روستایی عضو صندوق اعتبارت خرد روستایی، گواهینامه آموزشی اعطا و از زحمات اساتید این دوره نیز قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
جلسه توانمندسازی ویژه زنان تسهیلگر روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد روستایی در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کاشمر برگزار شد.