رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، مجیدرضا رضوی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان که در دانشگاه آزاد تایباد برگزارشد، گفت: تقویت روحیه پرسشگری و حق طلبی از رسالت های دانشگاه برای دانشجویان درتمامی مقاطع تحصیلی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

وی باانتقاد از سیاست زدگی دانشجویان، افزود: سیاست زدگی برای دانشجویانی که طالب علم و تحقیق اند آفت است و باید از آن پرهیز شود،

,

 

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد ادامه داد: آشنایی با مسایل سیاسی کشور و دنیا لازمه دانشجویان است چرا که باید آگاهی کامل از اوضاع و احوال جامعه داشته باشند.

,


وی از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد و گفت: فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی می طلبد که اندیشمندان و برنامه نویسان، بر توان فکری و تمدن اسلامی برای متون درسی دانشگاهها تکیه کنند و از استفاده متون ترجمه ای پرهیز کنند.

,
,


وی درپاسخ به سوال نماینده بسیج دانشجویی درخصوص ضرورت رعایت مقررات  درپوشش ایرانی اسلامی برای آقایان و بانوانی که وارد دانشگاه  می شوند، گفت: باید تشکلهای دانشجویی درمسایل فرهنگی دانشگاه، بصورت فعال وارد شوند و با فرهنگ سازی و ارتباط مناسب با کسانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی کنند، مواجه شوند و یا با امربه معروف ونهی ازمنکر به شیوه مناسب ، ارزش وضرورت پوشش مناسب را  هم تبلیغ و هم تذکر دهند.

,
,


وی افزود: دفتر فرهنگ دانشگاه و بخشهای نظارتی دانشگاه هم بررعایت پوشش مناسب اسلامی در دانشگاه توجه لازم را  دارند ،

,
,

 

,

وی دربخشی دیگر از پاسخ به سوالات گفت: رعایت پوشش مناسب برای مدرسین و اساتید یک وظیفه قانونی است و اگر مشاهده شود که استادی دردانشگاه حضور می یابد که رعایت پوشش مناسب اسلامی راندارد ، متولیان نظارتی تذکر واقدام لازم را انجام می دهند.

,


وی خاظرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه مدیران دانشگاه آزاد واحد تایباد،  این است که دانشگاه محیط پژوهش، علم و تحقیق باشد وخانواده های دانشجویان دغدغه مشکلات اجتماعی و فرهنگی فرزندان خود را نداشته باشند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد و گفت: فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی می طلبد که اندیشمندان و برنامه نویسان، بر توان فکری و تمدن اسلامی برای متون درسی دانشگاهها تکیه کنند و از استفاده متون ترجمه ای پرهیز کنند.