نتیجه جدایی دانش‌آموز از مدرسه نزدیک شدن به آسیب‌های اجتماعی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر جلسه هماهنگی پوشش تحصیلی بخش کوهسرخ انروزبا حضور امام جمعه و بخشدار کوهسرخ، معتمدین، دهیاران، بهورزهای روستاها، ائمه جماعت و اعضای شورای اسلامی روستاهای این بخش در محل اداره آموزش و پرورش کوهسرخ برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 امام جمعه کوهسرخ در این جلسه حضور ارزشمند حاضران را نشانه احساس تکلیف آن‌ها دانست و گفت: نباید به خاطر برخی موانع، دانش آموزان با استعداد کوهسرخ از تحصیل باز بمانند.

,

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی گفت: آموزش و پرورش نهادی حساس و دارای اهمیت است و از همین رو ورود میدانی تمامی مسئولان در موضوع پوشش تحصیلی مورد انتظار است.

,

بخشدار کوهسرخ نیز در سخنانی خود با اشاره به تأثیرگذاری افراد حاضر در جلسه همچون معتمدین و بهورزان روستایی اظهار داشت: هدف ما از پیگیری موضوع پوشش تحصیلی این است که به کمک فرزندان خود و به کمک نهادی برویم که مدیران و مسئولان آینده این کشور را تربیت می‌کند.

,

رضا رمضانی طرقی ادامه داد: بدون شک در صورت توجه به بسیاری از دانش آموزانی که به هر دلیل ترک تحصیل کرده‌اند شاهد تغییرات بسیار مطلوب در زندگی و سرنوشت آن‌ها خواهیم بود.

,

وی ورود به امر جهادی انسداد بی‌سوادی و افزایش پوشش تحصیلی را اقدامی بسیار ارزشمند و برابر با بالاترین فرایض اخلاقی و دینی عنوان کرد و گفت: در منطقه‌ای مانند کوهسرخ که نخبه‌های علمی بسیاری در کشورهای مختلف و بسیاری از شهرهای کشور دارد، حتی ترک تحصیل یک دانش آموز هم باعث شرمندگی است.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهسرخ نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تنها هدف ورود یک دانش آموز به مدارس، کسب نکات علمی و آموزشی نیست چرا که در واقع مدرسه تمامی ابعاد وجودی دانش آموزان را هدف قرار داده است و همانطور که در شعار سال تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز تأکید شده است مدارس، تعلیم و تربیت تمام ساحتی را اولویت کار خود قرار داده‌اند.

,

اعمی ادامه داد: رابطه کاهش آسیب‌های اجتماعی با کاهش دانش آموزان ترک تحصیلی یک رابطه مستقیم است و لذا در این راستا همایش‌ها و جلسات آموزش خانواده برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم شاهد افرایش پوشش تحصیلی باشیم.

,

وی گفت: همکاری و تعامل معتمدین و مسئولان روستاها امری تأثیرگذار در افزایش پوشش تحصیلی است و ما به این تعامل ارزشمند ایمان داشته و این عزیزان را پشتیبان اصلی مدارس روستایی می‌دانیم.

,

رئیس آموزش و پرورش کوهسرخ در بخش دیگری از سخنان خود جدایی دانش آموز از مدرسه را برابر با نزدیکی وی به آسیب های اجتماعی دانست و تأکید کرد: هیچ مانع و مشکلی برای ترک تحصیلی دانش آموزان پذیرفته نیست.

,

در ادامه معاونت آموزشی آموزش و پرورش کوهسرخ به عنوان دبیر شورای پوشش تحصیلی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای پوشش تحصیلی ارائه داد و گفت: امیدواریم با این تلاش همگانی در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس باشیم.

,

فاتحی همچنین راهکارهایی جهت رفع دغدغه‌های والدین دانش آموزان بازمانده از تحصیل ارائه داد.

,

انتهای پیام/

]
مسئولان بخش کوهسرخ کاشمر ترک تحصیل حتی یک دانش ‌آموز را باعث شرمندگی عنوان کرده و تأکید کردند که با ترک تحصیل هر دانش‌آموز باید منتظر افزایش آسیب‌های اجتماعی باشیم.